Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgifter ved salg på webshop

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Er der nogen der kan komme med et godt bud elle måske ligefrem en plan for hvor meget man skal tjene på hver krone man omsætter for, når man skal have en fritidswebshop til at løbe rundt. Fragt kommer ved siden, regner jeg med.

Det jeg prøver at gennemskue er, hvis varen koster mig 35 kroner eks moms, hvor meget kan jeg så tillade mig at tage for den.(der er tale om kolonialvarer)

Hilsen

Nicolai

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Umiddelbart er det ikke så let at svare på....Det kræver noget info om dine udgifter til webshoppen,hosting, er der dankort på og hos hvem.

Dækningsgraden er vel også forskellig fra branche til branche.

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Fra Århus
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal tage det du kan få!

 

hvis du køber en vare til 35kr og kunderne vil give 300kr for den så tager du bare 300kr for den :)

 

Hvorfor drømme hvis man kan realisere

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Kenneth (dejligt navn), undersøg markedet og vægt det op imod dine udgifter, så kan du ligge dig hvor du "kan"

Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen, jeg vidste godt at det ikke var lige til at svare på. men det er en hjælp.

 Nicolai

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Du skal som udgangspunkt altid sælge til en pris så dine variable omkostninger er dækket. De variable omkostninger er varens indkøbspris + omkostninger i forbindelse med dette samt omkostninger til fragt og ekspedition.

Når disse omkostninger er dækket skal de faste omkostninger dækkes.

dvs. omkostninger til: lagerleje,computer, internet, telefon Hjemmeside/webshop mm. dvs omkostninger du har ligegyldigt om du sælger 0 eller 1000 varer.

 Det resterende overskud er det der skal dække din timeløn og først når denne er inddækket er der overskud.

Du kan sammenligne din timeløn med hvad du kunne få ved at tage et andet job. kun det der ligger udover denne løn er "rigtigt" overskud.

Afhængig af din omsætning er din prismarginal nødt til at være højere ved en lav omsætning end ved end høj omsætning, da der er flere varer til at dække de faste omkostninger.

Dette er kun minimiumsbetragtninger på hvad du skal sætte af pris. Som én skriver skal du tage så meget som kunderne er villige til at betale.

 

 

 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

En ting som jeg ofte ser mange glemmer, er, hvad hvert salg koster. Altså hvilke omkostninger er der forbundet med at få en kunde i butikken, og her tænker jeg i særdeleshed i markedsføringsomkostninger. Med en webshop kommer der ikke ret mange kunder af sig selv, ihvertfald ikke før shoppen bliver kendt, og en af de få veje til kunder i butikken er derfor annoncering med eks. Google AdWords.

Jeg synes at kunne huske, at Thorborg engang har sagt, at når han bruger x kroner på markedsføring, får han y kroner igen i omsætning (kan ikke huske forholdet) i SpamFighter. Sådan er det vel også for de fleste webshops?

Så undervurder ikke markedsføringsomkostningerne! 

mvh Carsten

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Johnsen:

hvis du køber en vare til 35kr og kunderne vil give 300kr for den så tager du bare 300kr for den :)

Dette er en forsimplet betragtning som ikke bør anvendes hvis du vil leve af din webshop. Hvis du kan sælge 1.000 varer om året til 70 kroner, men kun 1 vare til 300 kr, så vil det alt andet lige være bedst at sælge til den lave pris på 70 kr. Den bedste pris er:

"Antal solgte varer per måned" X (DB - "variable markedsføringsomkostninger")

DB kan du evt beregne som Omsætning - (Variable omkostninger + lønomkostninger til ekspedition).

Intet af dette garanterer dig dog at du kan leve af din webshop. Alt efter hvilket produkt du har er det ikke sikkert at der er nok købere til at du kan få en acceptabel månedsløn. I så fald må du supplere med flere produkter indtil de kan betale dine faste omkostninger og månedsløn.

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai

Jeg har et par råd til dig med hensyn til din webshop. Jeg ved ikke om du har åbnet din butik eller om du planlægger at åbne snart. 

  1. Først og fremmest at gøre op med dig selv hvad det er du vil med din webshop. skal det være en hobby for dig, eller er det noget du regner med at du vil leve af i fremtiden? mange fejler pga. at de ikke har den rette gejst for projektet, og at de simpelthen ikke kommer ud over stepperne når først basis er på plads. med andre ord Lav en plan over hvad du ønsker at opnå.
  2. Med hensyn til prisfastsættelsen af dine vare er der flere måder du kan udregne det på. Du kan sige at din kostpris er eks. 35 kr. hertil kommer fragt f.eks. 10 kr. prisen for at have din vare på lager i X antal dage er eg. 5 kr. dvs. din vare koster 50 kr. hertil skal du så ligge din avance på produktet. f.eks.15% slut pris er således 57,50 DKK excl. moms og fragt. Den anden måde er at du regner dig bagud. start med din udsalgspris. fratræk moms. fratræk derefter dine lager og indkøbs omkostninger. og fratræk til sidst varens indkøbs pris. du har da din avance. (Det beløb som skal dække dine faste omkostninger, samt din arbejdsløn)
  3. Du snakker om kolonialvarer, så er det vel også et sted vigtigt at have i betragtning at dine vare har en begrænset holdbarhed. såfremt du skal kassere nogle vare, skal din avance også dække dette.

Det jeg ville starte med er at lave et Break even budget, hvor mange penge skal du tjene for at din drift er dækket. (Ikke etablering mm. Kun daglig drift. dvs. omk. til hjemmeside, månedsleje af lager, mv.) når du har lavet det kan du opstille nogle salgs scenarier/hypoteser

 

Hvis jeg sælger

100 stk. vare A med avance X og 100 stk. vare B med avance Y så er mit overskud = X antal kr.

500 stk. vare A med avance Z og 500 stk. vare B med avance Z så er mit overskud = X antal kr.

på dette kan du så regne dig frem til hvornår din "investering" etablering af virksomheden er dækket, når dette er sket kan du så tage stilling til om de penge/ressourser du bruger på butikken bliver forrentet fornuftigt.

Et godt sammenlignings grundlag er altid at se hvad du kunne få ud af det, hvis du satte tilsvarende penge i banken (eks. obligationer

 

jeg tror vist det lige var hvad jeg ville sige.

 

God vind med dit projekt

 

mvh. Max

 

 

 

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)