Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God idé hvad gør jeg?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke den, der har bragt forslaget om en Non Disclosure Agreement på banen, så kunne egentlig med sindsro lade dit indlæg passere. Ikke desto mindre er dig indlæg efter min bedste overbevisning en smule unuanceret og nedladende, at jeg bliver nødt til at reagere på det.

Der kan efter min opfattelse være mange ganske gode grunde til, at MilleKaare ikke har lyst til at dele sin ide med Amino, hvis MilleKaare er af den opfattelse, at det indebærer en risiko for, at ideen stjæles, kopieres eller på anden måde udnyttes til skade for de planer, som MilleKaare har. Det har vel intet at gøre med, om den er for simpel osv.

Så tilbage til det juridiske, hvor jeg har min hjemmebane. Hvad rådet til MilleKaare skal være afhænger naturligvis helt og holdent af, hvad hendes konkrete situation er. En NDA kan således bestemt have sin berettigelse, hvis MilleKaare skal ud at søge investorer eller samarbejdspartnere og i denne forbindelse skal delagtiggøre disse i sine ideer. Her er en NDA et must, hvis man ønsker at sikre sine rettigheder, og det vil være halsløs gerning at gå frem uden en sådan. Er det imidlertid ikke situationen for MilleKaare, kan det meget vel tænkes, at rådgivningsbehovet for MilleKaare i stedet består i en information om, hvordan MilleKaare sikrer IP-rettighederne til sin ide. Det er derfor efter min bedste overbevisning forkert, når du meget firkantet siger, at rådet om en NDA er dumt - det afhænger jo fuldstændig af de konkrete forhold.

Faren ved at udelukkende at disponere efter de svar, som man får herinde er jo iøvrigt, at svaret gives på baggrund af de oplysninger, som man selv giver. Dvs. risikoen for et fejlagtigt råd stiger jo færre oplysninger, som man vil eller har mulighed for at give, så på den kant kan jeg da tilslutte mig, at det er en fordel at give så meget info som muligt. Er man imidlertid ikke i stand hertil, kan de svar som man modtager dog trods alt give en ide om, i hvilken retning at man skal bevæge sig, eller om at man har et rådgivningsbehov, som man på den ene eller anden måde må forsøge at afdække.

 

 

Fra Valby
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er helt enig med Peter!
Fra Zurich, Schweiz
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej MilleKaare

Du er velkommen til at "låne" en kopi af vores NDA som du finder her http://www.oryeschiff.dk/p_e/ivaerksaetter/. Med lidt snilde kan du uden omkostninger ændre i teksten så NDA'en passer til din situation.Når du skal vælge samarbejdspartere til dit projekt, så stil krav! Sørg for at dine leverandører skaber reel værdi for dig og for dit projekt. Sørg også for, at samarbejdspartnere eventuelt arbejder gratis mod at få del i den (mulige) fremtidige gevinst. På denne måde sikrer du et godt udgangspunkt. Vær ikke bange for at give mindre ejerandele mod at få store kompetencer ind i virksomheden.Men inden du kan forvente at få støtte udefra, for eksempel fra en business angel, skal du have konkretiseret dine tanker i en handlingsplan eller endnu bedre i en forretningsplan. En god forretningsplan viser, at du er forberedt og har gennemtænkt alle områder af din forretning. Du skal forvente, at det tager dig 2-3 måneder at lave en fornuftig forretningsplan. Hvis du går på startvækst.dk finder du information til forretningsplanen.Held og lykke med dit projekt.MvhMorten  

 

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nytænkning er en farlig ting.

Jeg "tør" godt nævne min idé, har intet med det at gøre, men den er nu rimelig nem at kopiere hvis jeg fortæller flere detaljer, derfor har jeg valgt ikke at gøre det, og det må du respektere.

Jeg kan sagtens definere branchen osv, men hvorfor skulle jeg? Det eneste jeg har bedt om herinde er hjælp til at komme videre, en der kan hjælpe mig med at kontakte evt leveradører, en der ved hvordan jeg evt sku komme videre til en som ved hvem jeg skal kontakte osv. osv.

 

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er et konkret produkt, kunne du henvende dig til Teknologisk der kan hjælpe dig videre med udvikling af produktet. Er det noget du mener du kan patentere, så ring og snak med Patent- og varemærkestyrelsen - de er meget hjælpsomme.

Er ideedn rigtig god, med stort vækstpotentiale, så kan du måske få hjælp via fx. ConnectDenmark?!

Held & Lykke....

Martin
Fra Kbh
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

MilleKaare:

Jeg "tør" godt nævne min idé, har intet med det at gøre, men den er nu rimelig nem at kopiere hvis jeg fortæller flere detaljer, derfor har jeg valgt ikke at gøre det, og det må du respektere.
Jeg kan sagtens definere branchen osv, men hvorfor skulle jeg? Det eneste jeg har bedt om herinde er hjælp til at komme videre, en der kan hjælpe mig med at kontakte evt leveradører, en der ved hvordan jeg evt sku komme videre til en som ved hvem jeg skal kontakte osv. osv.


Fuld respekt. Det råd du får af mig drejer sig om hvordan du får gode råd på amino. Simple as that.

Definere branchen.... hvem på jorden, eller på amino - skulle give dig tips om leverandører, hvis du ikke har nævnt hvad, hvor, hvem.
Men du kan da godt få et råd fra mig:
Du skal ringe til John fra Vejdirektoratet. Han kan sit kram, og kender alle i asfaltbranchen. Hvis du får brug for ingeniører til punktberegne hastighedskurverne emperisk, så kender han dem du skal tale med
.. så ved jeg bare ikke om jeg har spildt min tid ved at give det råd... Det har jeg nok, med mindre du har opfundet det længe efterspurgte knallertbump på cykelstier.

Ville rigtig gerne svare lignende på juristens indlæg, men faldt i søvn da jeg læste det. Måske ovenstående dækker det samme.

 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)