Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsikringer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Jeg er ved at forhandle om en mulig kontrakt, hvor mit firma skal hyres af kunden til at varetage deres service funktioner.

Men hvordan hvis de vælger at hyre mig til at varetage deres servie funktioner i deres navn, arbejder jeg så under deres forsikring i henhold til deres kunder?

B.

Shape the future, or die trying 8-)

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt er du som ikke-ansat ikke dækket af en virksomheds forsikringer. Men du kan i din kontrakt med dem aftale, hvem der dækker i forskellige tilfælde - og det kan blive omstændigt at få alt med.

Nu er der tale om flere forskellige type forsikringer (eksempelvis arbejdsulykker, erstatningsansvar, hvis du ødelægger noget) og du har egentlig ikke en sikkerhed for, at de har tegnet en forsikring, så i dit sted vil jeg nok selv sørge for at få de forsikringer, du skal have - og så selv stå for det. Tal med en forsikringsmægler/agent/andet der kan rådgive dig. Og læg så prisen oveni - og helst hvor du synliggører det. Dels virker det professionelt, at du har orden i det og dels kan de jo se din reelle pris for arbejdet.

Hilsen Jakob

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Din kunde vil kun i begrænset omfang være ansvarlig for de eventuelle ansvarspådragende handlinger, som dit firma måtte foretage i forbindelse med udførelsen af service for kunden. Jeg er derfor helt enig i rådet fra Jacob om, at du selv sørger for tegning af de nødvendige forsikringer (erhvervsansvar mv.) og lægger det ind i din priskalkulation. Dette afhænger dog naturligvis også af en risikoafvejning, hvor blandt andet risikoen for ansvarspådragende handlinger samt størrelsen af det potentielle erstatningsansvar må tages i betragtning.

Alternativt kan du naturligvis som også nævnt af Jacob aftale med din kunde, at kunden skal sørge for de nødvendige forsikringer eller sørge for, at du bliver medforsikret under din kundes eventuelle eksisterende forsikringer. Dette kræver dog dels en meget præcis skriftlig aftale herom, dels at du bliver nødt til i et vist omfang løbende at kontrollere, at forsikringerne opretholdes, ligesom du skal indsætte forskellige bestemmelser i kontrakten om retsvirkningerne, hvis din kunde ikke opretholder forsikringerne. Det kan give dig noget mere administrativt bøvl.

Jeg vil foreslå dig at undersøge, hvor meget det vil betyde for dine priser, og dernæst forelægge din kunde de to alternativer. Det kan jo være, at det billigste for din kunde vil være at få dig medforsikret på din kundes eksisterende forsikringer. Et argument over for kunden er naturligvis også, at det er i din kundes interesse, at hans kunder ikke prisgives i tilfælde af dine skadegørende handlinger, når du udfører arbejdet for ham, da dette i sidste ende risikerer at falde tilbage på dig.

Vh Peter - Advokat Århus

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)