Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alt for mange slogans... Kan man have flere taglines?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer...

Jeg er pt. igang med at bygge en hjemmeside op. Men undervejs må jeg sande at det slogan jeg oprindelig havde tiltænkt ikke fungere super godt i praksis (slet ikke over hele hjemmesiden) Derimod er der et hav af forskellige små taglines, som passer forskelligt ind. Nogle passer på forsiden andre i salgs afdelingen osv... Men hva' pokker skal jeg stille op. Der virker jo for useriøst at have et nyt slogan over hvert faneblad. Det skal tilføjes at mit firma hovedsageligt arbejder uden for nettet og at HP'en derfor ikke er omdrejningspunkt... 

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 257
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej du

Jeg tror umiddelbart at det kunne blive ret forvirrende for kunden med forskellige slogans under hver afdeling. Personligt mener jeg du skal finde det bedste all-round slogan, og så bruge det for hele virksomheden. Dog skal jeg ikke afvise at det andet kan lade sig gøre, jeg tror dog bare at det vil være mere krævende en gavnende Tongue Tied

Mvh. Oza

Indehaver af searchbureauet OnlinePartners. 

Besøg vores blog om SEO, PPC & SMM.

Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Runway, Jeg synes, det er svært at forholde sig til, hvorvidt det fungerer eller ej uden at have hørt nogle eksempler. Har du mulighed for at give sådan nogle? Hvis ikke, så er mit bedste råd: Kill your darlings. Det er dumt at holde fast i en ide, man engang syntes var fede, hvis den ikke passer ind i sammenhængen. Et super godt slogan er ikke godt, hvis det ikke passer til den endelige hjemmeside. Mvh Karoline.
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Runway

 

Lad være med at fokuserer så meget på et slogan/taglinr, brug energien på din virksomhed istedet :-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Runway

Det essentielle ved et slogan er, at det giver modtageren en oplevelse: En informativ, opsigtsvækkende eller morsom oplevelse. Dit valg af slogan skal derfor også matche den brandopfattelse/oplevelse, du gerne vil have, at folk får i forhold til dit firma.

Less is more - sådan fungerer det i særdeleshed med slogans. Tænk på de store internationale eller nationale brands, hvis slogans du kan huske - og måske citerer overfor venner og bekendte en gang imellem: De virker! For ti år siden var det "always coca cola". I dag er det "live on the coke side of life".  De to taglines fungerer ikke på samme tid. De er selvstændige og underbyggende for brandet, der siver ind i vores bevidsthed.

Sådan skal dit slogan også være. Det skal kunne læses og forstås af samtlige aldersgrupper og brancher i din målgruppe, samtidig med at du selv kan holde ud at se på det i de næste fem år. 

Hvis du mener, at du har et overskud af små gode vendinger, der kan bruges til at skabe interesse og forståelse for dit produkt - så tænk modsat: I stedet for at bruge dem som korte slogans, tænker du dem større og skaber en lille historie ud fra hver enkelt.  De små historier skal du ikke bruge allesammen, men udvælg i stedet de bedste og brug dem i dine tekster og salgsbreve i modificeret og tilpasset form. Det giver levende og billedskabende kommunikation. Hvis du bruger alle dine idéer som små selvstændige slogans, giver det ikke merværdi for dit brand - men skaber i stedet et usammenhængende og påtaget image for din virksomhed. Ét slogan og mange små storytellings skaber genkendelse og brandværdi.

Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Runway...

Som henrik er inde på så er det langt nede på listen... det er som at diskutere hvad farve rævehalen til antennen skal være, uden tanke for om man har en bil at sætte den på.

Vil du endelig have et slogan eller en tagline så er det en idé at holde det til et enkelt, men hvad virksomheden hedder, og hvilket slogan du evt måtte bruge flytter ikke din forretning alverden i positiv retning - har du et direkte dårligt navn, eller et dårligt slogan, kan det dog flytte din virksomhed i negativ retning... og har du ikke en tagline der passer til en tilfældig side på dit site, så har du ikke en brugbar tagline, og så ville du være bedre tjent uden... har du svært ved at smide teksten ud, så brug dem i brødteksten eller som overskrifter på de enkelte sider, men brug ikke for meget tid på det - brug krudtet på forretningsplan, services og kunder.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)