Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed - hjælp fra kommunen?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 39
Fra  Midtgaard Group Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 Jeg har et spørgsmål. Er der nogle der ved om evt. kommunen hjælper iværksætter på samme måde som fx. kontanthjælpsmodtagere og bistand ?

Fra 8654 Bryrup
Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg ikke du skal regne med. Jeg vil foreslå, at du kontakter den lokale erhvervsforening og spørger til råds.

Finn

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt er der ingen opstarts- eller første-års-driftshjælp til iværksættere fra det offentlige. Man kan diskutere for og imod at der ikke er det, men som sådan, er du jo på vej ud i noget, hvor du får din investering (både penge du skyder ind og løn du går glip af) forhåbentlig får mulighed for senere hen at høste en frugt der er større og bedre end havde du været almindelig lønmodtager. På lang sigt tjener du på det og derfor bærer du også selv ansvaret nu her... (men det er en længere diskusion vi kan gemme til en regnvejrsdag).

Jeg har dog hørt om folk, der allerede var inde i kontanthjælpssystemet, som kunne lave aftaler med deres kommunale kontakthjælpsrådgiver (hvad den slags nu lige hedder?) om, at de kunne få noget i kontakthjælp i starten og samtidigt lave en eller anden form for selvstændig forretning ved siden af. Grundreglen ved kontanthjælp er dog - så vidt jeg ved - at du skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet, og det gør du jo ikke hvis du sidder og driver egen virksomhed.

Der findes dog nogle offentlige erhvervscentre hvor du kan få nogle timers gratis hjælp i opstartsfasen. Prøv at få fat i dem og snak med dem om mulighederne. Tror du kan finde dem på virk.dk eller startvaekst.dk

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra København
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 39
Fra  Midtgaard Group Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hørte det bar igennem en bekendt, derfor stillede jeg spørgsmålet ved det. Idag driver jeg et ApS, holding og enkeltmands, så har dog ikke behov for "kommunal tilskud". men grundet dette indlæg er at jeg har en ven, som overvejer at starte selvstændigt op :)

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Den eneste mulighed jeg kender til er hvis personen er berettiget til revalidering og at arbejdsprøvning er foretaget.

Foreslå din ven at ringe til kommunen og spørge efter paragrafferne for at komme i betragtning.

 Jeg undersøgte det dengang, men da arbejdsprøvningen skulle overståes først, valgte jeg at tage springet og håbe det bedste fordi jeg var bange for at der slet ikke var et firma at starte op efter arbejdsprøvningen. Jeg havde meget svært ved at se hvordan jeg skulle klare både familie, min hjemmeside som jeg ikke tjente nogle penge på (mit kommende firma) og arbejdsprøvning på èn gang.

Hvis din ven er berettiget til revalidering kan det være en måde at få hjælp til opstart og få drømmen til at gå i opfyldelse.

Birgit   

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)