Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spil Udlejningsloven

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Håber i kan hjælpe mig med dette. Jeg skal finde ud af hvilken lov der er mht. udlejning af spil til erhverv og private.

Jeg har siddet og søgt på nettet og på skat, men har intet kunne finde. Er der nogen der kan hjælpe mig?

Skal vide, hvad der skal til for at jeg må udleje spil.

 Mvh

Rasmus

Alle ideer kan udleves!

Ejer af DreamsforKids.dk

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har aldrig hørt, at der findes en lov om det. Jeg ved ikke hvilke spil, du udlejer, men der er jo for nogle spil ophavsret og betingelser - specielt for spil af nyere dato (7-kabalen er nok ophavsretsfri *S*). Du skal læse spillenes betingelser. Hvis der står, at spillene ikke må udlejes eller gøres til genstand for offentlig afvikling eller lignende skal du indhente en tilladelse fra udgiver for at få lov. Det kan være, at de vil have royalites eller andet for det. Taler vi om digitale spil kan du eventuelt også kontakte copydan. Jeg tror ikke at det er deres område, men det kan jo være eller også kan de måske guide dig videre for yderligere information.

Men for spil, der ikke er noget med kan du egentlig bare udarbejde en aftale med lejer om hvilke betingelser, der aftales og så er den ikke længere.

Hilsen Jakob

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)