Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IT-hjælp til "alle" hjemme hos dem selv.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

 Der er garanteret en del som gerne vil betale for sådan en service, men jeg tror godt det kan blive op af bakke. 

For at tage et eksempel; mine forældre: Mor: lærer, Far: proces operatør. begge mellem 50 og 55 (pinligt, men mere præcist bliver det ikke lige med min it-stress ramte hjerne) som jo givetvis falder fint ind i målgruppen. De har, selv hvis man tæller mig og mit netværk fra, temmelig mange bekendtskaber som er mere eller mindre kompetente i it-sammenhæng. Om det er en af kammeraterne fra tennis eller sejlklubben, den itansvarlige på skolen, en fætter, etc. betyder ikke så meget. Pointen er at de har i hvertfald 5-6 personer mellem dem som indtil videre har kunne klare alt hvad de har haft af it-problemer gennem de sidste 10-15år.

Jeg tror ovenstående er et temmeligt dækkende scenarie for en meget stor del af den danske befolkning.

Jeg siger det ikke for at afskrække dig, for det er helt sikkert kunden til konceptet. Jeg vil bare sige at jeg ikke tror du kommer sovende til succes.

Mvh Peder

Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har jo nok ret. Og jeg kan sagtens genkende dén oplevelse om at computer-hjælp pr. definition er gratis.

Men jeg vil nok give det et skud alligevel. Tak for dit input.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder vældig og du må have held og lykke med projektet.

Så kan vi bare håbe på at det ikke er alle der er som mine forældre (lige på det område Stick out tongue)

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor i landet har du tænkt dig at starte? Jeg mener bestemt, der er et behov og kan komme på flere bare her i den ejendom, jeg bor i, der kunne være potentielle kunder. Du skal tænke dig godt om med hensyn til timeprisen. Alt under 400 kr. i timen (og mindst en time, når du er ude hos kunder) er for lavt. Hertil kørepenge. Du skal være parat til at arbejde i nogle aftentimer, jeg vil foreslå en eller to aftener ugentlig, hvor du har aftenåbent, så ikke det ender med, at du har en enkelt kørsel hver aften. Og så skal du passe på med kapacitetsomkostninger - herunder husleje. Vent, til du har fundet ud af, om det egentlig er det her, du vil.

Det er sværere at tjene penge på private end på virksomheder i din branche. Derfor er der mange, som siger nej til private kunder. Det kan på den ene side være din chance, på den anden side også noget, du skal være opmærksom på: Andre har haft svært ved at få en sådan forretning til at køre rundt. Jeg synes derfor ikke, at du skal afvise erhvervskunderne på forhånd. Selvom du måske ikke vil have de store, tunge virksomheder, er jeg sikker på, at du kan finde mange små, nystartede - som måske arbejder hjemmefra, der også kunne have brug for din hjælp, så lad det stå åbent, du kan jo altid sige nej tak, hvis du får for mange kunder for hurtigt.

 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har erfaring med at yde IT support til private, da vi i et begrænset omfang tilbyder det. Vores målgruppe er dog erhverv, men er der private der ringer, hjælper vi naturligvis også dem - på samme vilkår som var det en erhvervskunde der ringede.

Der findes private som har forståelse for at ekspertisen koster penge. Men der er langt mellem dem! Jeg har flere gange oplevet private klaske røret på når de får timeprisen at vide i telefonen! Og nogle private mener ikke at de behøver at betale regninger. Eller ihvertfald ikke lige samme kvartal som de har modtaget regningen. Heller ikke hvis det er hardware de har hentet.

Med andre ord, så ville jeg nødigt leve at private kunder. Men de kunder som er villige til at betale, bliver som regel utrolig loyale kunder, som ringer igen hvis der skulle opstå problemer igen, eller hvis de skal bruge en ny PC. Og de bedste af dem bliver ligefrem vore ambassadører i de virksomheder de er ansat i. Men som skrevet, så er der langt mellem dem.  

Vores timepris er p.t. 750 kr. + kørsel efter statens takst + halv timepris af den tid vi sidder i bilen. Hvis man vil leve af det, mener jeg faktisk ikke at man kan sælge sig selv for ret meget mindre - især når der er tale om mange små sager.

 mvh Carsten

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er lige præcis den kunde som du søger, for jeg har gentagne gange benyttet mig af en eller flere (alt efter hvor meget det hastede og hvor utålmodig jeg var) Tingene skal bare fungere.

Primært søger jeg hjælp hvis computeren skaber sig fuldstændig, og jeg ikke lige synes tiden er inde til at formatere skidtet, eller nettet ikke virker, men på den anden side ved man aldrig hvad jeg finder på og søger hjælp til.

Jeg tror måske vejen frem vil være en kombination af flere slags arbejde, konsulentbistand til private kunne være en, privatundervisning måske en anden (hvis du er stærk indenfor det område, salg en tredje - Du skal selvfølgelig sørge for at tingene passer bare nogenlunde til hinanden, men måske kan du med tiden vælge kun at køre med en eller to services - Det tager jo formentlig lidt tid at bygge en god og stabil kundekreds op og lige at se hvad behovet reelt er indenfor denne kundekreds.

Hvem ved, måske dukker flere ideer op undervejs.

Held og lykke med udviklingen af konceptet og forretningen

Birgit

Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde tænkt mig at starte i København, nærmere bestemt Vesterbro. Jeg har luret et lille lokale med en beskeden husleje, hvor jeg havde tænkt mig at starte en lille butik for at "kapre" kunder til den "rigtige" virksomhed, som skal være it-support.

Det jo bare en idé og jeg ved faktisk ik om jeg tør satse alt på det endnu. Har i nogen ideer til markedsføring??

 

Fra Valby
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis jeg var dig ville jeg gå direkte efter de helt små virksomheder. Vi er rigtig mange, der sidder en eller to, og som lever af vores tid, så vi har ikke tid til at vente på vennetjenester. Og der er penge i os.

For min skyld behøver du ikke have en forretning. Det vigtigste for mig er at du kan komme når jeg har brug for dig, og at jeg ikke skal forholde mig til koder, styresystem ect. Det jeg hader allermest når jeg henvender mig til IT folk er at de stiller spørgsmål, som de selv mener er rigtig simple, og som jeg ikke kan svare på , og så siger de at nu skal jeg bare...

Og med en timeløn på 200 kroner har du svarende til en flaskedreng, når du har betalt de udgifter arbejdsgiver normalt betaler for.
Så hvis du går efter de private, kan du nok snarere betegne det som velgørenhed end erhverv. Jeg har det sådan i min forretning, at dem der ikke vil bruge så mange penge, kan få en mindre vare.

Kvalitet koster, og jeg tror ikke jeg turde bruge en it mand der selv kun mente at hans tid var 2-300 kroner værd.

 

Held og lykke

 

Majbritt Lund, freelancejournalist
www.majbrittlund.dk

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)