Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lav alt, bare ikke en webshop

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 23. Oct 07
Indlæg ialt: 196
Fra  Pure Solution Aps Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

L. Sommer:
Når det er sagt så har jeg set en flok kammerater ryge på røven med 1000 dildoer på lager i forskellige farver - netop fordi det var standard osCommerce, og ikke gennemtænkt.

Hej, 

Hvad ser du af problemer i osCommerce ? Jeg har en løsning fra dem og synes umiddelbart det virker som en god løsning som er let at finde ud af.

Jeg vil måske give dig ret i, at den ikke giver meget frihed til design og layout men til en computer-amatør som mig synes jeg den er god :-)

 

Tilmeldt 2. Sep 07
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

> Du får her det bedste råd, du nogensinde vil få: Find på noget andet!

Næhh, det er nok det dårligste råd jeg nogensinde har set på Amino. Det matcher ,meget godt "gode råd" som: Du skal ikke tro, at du er noget. Du skal ikke tro, at du dur til noget ... osv. Den slags "gode råd" kender vi godt, og de er ikke en skid værd :)

 

 

Nu var mit lille, indledende indlæg selvfølgelig en provokation - men jeg ser gerne en liste med 50 succesfulde webshops, der er startet af almindelige iværksættere fra bunden (for det er jo det, vi taler om her). Du skal ikke medregne webshops fra kendte personer og for etablerede firmaer, hvor webshoppen blot er en afløser for fx en telefonisk ekspedition.

Min påstand er at det bliver svært, så du må godt starte med en liste på 25.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er solgt for over 9 milliarder på e-handel i danmark på de første 6 måneder i ÅR, det er en stigning på ca 23 % i forhold til samme periode sidste år. Så det med at sige at der ikke er penge på nettet er jo en gang værre pis. Tallene lyver ikke, det er et spørgsmål om at knokle nok for det og have de rigtige produkter, og gøre sig synlig på markedet...!! !!

Tilmeldt 2. Sep 07
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

larswmat:

Der er solgt for over 9 milliarder på e-handel i danmark på de første 6 måneder i ÅR, det er en stigning på ca 23 % i forhold til samme periode sidste år. Så det med at sige at der ikke er penge på nettet er jo en gang værre pis. Tallene lyver ikke, det er et spørgsmål om at knokle nok for det og have de rigtige produkter, og gøre sig synlig på markedet...!! !!

 

Nu er det jo ingen der påstår at der ikke er penge at tjene på internettet. Men tallene lyver på den måde, at den håbefulde webkøbmand, der tror at han skal leve af at sælge et produkt på internettet, som man kan købe overalt i byen til nogenlunde de samme priser, slet ikke indgår i denne omsætning – for han sælger ikke noget.

Masser af etablerede firmaer har imidlertid haft succes med at udnytte internettets muligheder. Og selvfølgelig kan man også selv have udviklet et produkt, der kan sælges via internettet frem for at opbygge et net af forhandlere.  Den webshopidé, der imidlertid så ofte omtales på disse sider, er dog ofte noget med at købe nogle varer, bestille en webshopløsning, sætte nogle billederne af varerne ind på webshoppen, lægge avancen til prisen og så håbe på at nogen bider på.  Og så mangler mange af disse webshopkøbmænd altså almindeligt købmandskab og forståelse for handel som er mere udviklet hos en 1. årselev i Brugsen. 

 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg oplever tit (både imellem vores mange webshop kunder og her på amino), at der er nogen som tror, at de kan have en webshop som en lille hyggetjans og så kommer pengene rullende ind af sig selv.
.. Jeg kan tage på modemesse og finde lidt smart og så kan veninderne få lidt ekstra rabat (for det er der også lidt status i) og så kan jeg pakke et par pakker om aftenen, nu går jeg jo alligevel på barsel det næste stykke tid, så kan jeg bruge et par timer om dagen på det..

Jeg er absolut ikke enig i, at man ikke kan tjene penge på nettet, for det kender jeg mange virksomheder der gør, endda mange penge!
Men tror der er flere uengagerede mennesker der laver webshops, fordi mange har en forestilling om, at det ikke er et rigtigt arbejde - det er mere en slags fritidsbeskæftigelse - og det holder jo ikke. Jeg fortalte fx en jeg mødte på vores sommerferie, at vi havde en internetbaseret virksomhed.. og hun svarede; nej hvor fint, men hvad arbejder du så med til hverdag?!

Det er vel med en webshop som med alle andre virksomheder.. hvis ikke du er indstillet på, at bruge rigtig mange arbejdstimer på det, tage risici og smide penge i - ja, så skal du være ualmindelig heldig for at komme til at stå med en succes.

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Mar 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

 He he... Ja det kan være noget farligt skidt at rode sig ud i sådan en webshop, hvis man ikke kender sit marked ordenligt!

Men hvis man ved hvad man laver, gider knokle r*ven ud af bukserne (som alle andre, der starter butik) og har et realistisk billede af omkostninger mv. kan man nu sagtens ende med af få succes :)

Jeg er så én af dem, der desværre sprang ud i lige præcis børnetøjsbranchen ca. 5 minutter inden det store boom kom - og som mente at løsningen var at investere en formue i SEO, Adwords, trykte annoncer osv... på den ukritiske måde.

Men jeg mener nu roligt man kan starte en webshop - med mindre man altså lige kaster sig over et marked, hvor der er flere udbydere end kunder, og hvor man IKKE kan konkurrere på ret meget andet end portoen ;)

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)