Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Impotere t-shirts

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg leget lidt med tanken om at impotere nogle fede t-shirts, fra en leverandør jeg har fundet i Kina.

Men hvad er reglerne hvis man ikke har et registreret firma, kan man godt bare impotere varene alligevel?, og hvad er prisen hvis man vil have fragtet en ca 10-15 kg kasse der nede fra hjem?

Hvis der er nogen der erfaringer eller ved noget om dette, ser jeg frem til at høre fra jer:D!

 

MVH Lars WM

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er Kina jo forholdsvis stor. Så hvor i Kina skal du have den transpoteret fra? En tommelfingerregl er ca. 8-9 USD pr. kg. med fly. Ellers er det 85 USD pr. m3 med skib.

Men få virksomheden til at ordne transporten, og sig du gerne vil have det sendt via. EMS. Det er billigst. Men en ulempe er at lorte postdanmark skal håndtere pakken. Her kan du godt forvente at du skal indsende PI og kvitering for indbetalt beløb inden du får udleveret pakken.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, EMS er det et fragt selvskab?

PI = ?

Så hvis jeg bestillet en pakke på 10 kg skal jeg forvente det koster ca. 90 usd, bliver det så leveret helt til min dør?

Har du nogen forstand på told regler når det kommer fra kina,? og kan det godt lade sig gøre som privat person, eller skal jeg have et registreret firma?

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

EMS er det samme som postdanmark. Bare i Kina Smile

PI = Performa Invoice

DU kan sagtens gøre det som privat person. Du vil bare blive opkrævet moms af den samlede værdi af pakken. Derfor skal postdanmark bruge de informationer. (Tyv tror hvermand stjæler)

Prøv at kontakte det firma du skal samarbejde med. De kan give dig den helt rigtige pris. Hvis du sender med EMS så kommer den lige til din dør! Men de fleste større virksomheder har rigtig gode priser hos DHL. Så hvis virksomheden bruger DHL meget ville jeg bruge dem istedet for EMS.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal sælge dem videre, skal du importørregistreres.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

så det bliver hverken dyre eller billigere hvis jeg gør det som privat person eller som firma.

 tak :) 

Jeg syntes jeg har læst at tolden på tekstil varer fra ikke EU lande er på 12% af faktura beløbet, lyder dette også korrekt?

 

Når du siger importregistreret hvad indebærer det så? At man har et firma mm.?

Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan finde toldsatsen på told&skats tarif site på http://vita.toldskat.dk - men ja, du skal nok regne med ca 12 % told på tekstier fra Kina. Dog ska du huske, at importerer du som privatperson skal du betale moms up front før du får dine varer. Det vil derfor være en god ide, hvis du ønsker at importere med videresalg for øje, at du registrerer et firma (og lader det blive importør registreret) for dermed at kunne udnytte købs/salgsmoms - altså med andre ord, det bliver afregnet i dit momsregnskab. Og lad dette være en advarsel med store blinkende lamper: Lad være med at importere så lille en mængden som 10-12 kg med skib, lad det aldrig krydse dine tanker. De lokale omkostninger ved så lille en forsendelse vil helt og aldeles æde den profit du regner med at tjene på dine tekstiler. At få det sendt med fly vil være langt at foretrække for dig i dit tifælde...
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad så med fx. forsikring af varer? er det den virksomhed der står for det, eller hvordan hænger der sammen?

Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kommer an på hvilke transport betingelser du køber den under. Lader du modtageren stå for fragten etc kan du også lade dem stå for forsikringen. Men vær opmærksom på, at de altid vælger (og iøvrigt ikke er forpligtiget til mere) den billigste løsning som også giver den mindste dækning. Som sagt ville jeg anbefale dig flyfragt af så lille et parti. Da jeg selv sidder i en shipping virksomhed er jeg ikke den kæmpe kæmpe store ekspert til flyfragt. Men jeg vil anbefale dig at benytte www.straitair.com som er et dansk firma med kontorer i både esbjerg, aarhus, aalborg og kbh. Lad mig vide hvis du har andre spørgsmål....
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)