Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-mails til kunder der har tilføjet noget til kurven - men aldrig nået til checkout.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 3. Aug 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

Jeg har haft www.elektronik-lavpris.dk i luften siden april på en ny osCommerce platform.

Før jeg blev ansat, havde vi haft et firma til at lave siden helt fra bunden - og kostet mange hundrede tusinde på det - uden at siden var hverken overskuelig for kunden, eller stabil i drift...

Anyway, nok om historien...

Jeg har brugt lang tid på at implementere forskellige contributions, og er nu faldet over "Restore Cart Sales" - som basalt set giver en oversigt over alle der har oprettet en konto hos os, lagt varer i kurven - for derefter intet at foretage sig. (systemet tjekker om kunden stadig har en session, osv...)

Mit spørgsmål går nu på, om det overhovedet er lovligt, sådan at "rykke" sine potentielle kunder?

Jeg har forestillet mig at mailen skal indeholde en beskrivelse af hvad de var igang med at bestille, samt en besked der beskriver hvorfor mailen er sendt.

Hvad synes i om denne contribution, og hvor lang tid efter folk er blevet "inaktive", vil i foreslå at en sådan mail blev sendt?
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ganske sikker på at det vil være en overtrædelse af markedsføringsloven at fremsende en sådan reminder, til kunder der ikke har gennemført et køb og accepteret jeres handelsbetingelser, hvor i vil kunne nævne at de skal acceptere at modtage sådanne remindere.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fristende at sende en mail, men det er, som Anders skriver, ikke tilladt. Men hvis det er muligt er det en god ide at se på om du kan gennemskue et mønster for hvorfor kunderne fortryder. Hvis du kan se om det er samme sted, de dropper ud, eller andet. Se eventuelt selv siderne kritisk igennem for at se om der er noget, der støder kunderne. Selvom det ikke er tilladt kan du jo være fræk at fiske et par stykker ud og så kontakte dem - evt. pr. telefon - og spørge dem om du må forstyrre dem et øjeblik for at høre om grunden - på en let og forsigtig måde. Uden at du overhovedet forsøger at sælge dem noget. Det kan være et spørgsmål om at du kontrollerer, at en ordre ikke var faldet på gulvet og når de siger at de ikke har kørt bestillingen igennem kan du jo spørge lidt snoet ind til hvorfor. Bare en lidt fræk ide. Man kan jo godt spille dum en gang imellem.

Hilsen Jakob

Fra Århus C
Tilmeldt 3. Aug 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Som shoppen er nu, accepterer kunden handelsbetingelserne, når de placerer en ordre.

Hvis man flytter denne accept, så kunden accepterer handelsbetingelser når de opretter en bruger, kan man så ikke indføje en passage i betingelserne, der gør det lovligt?

Og selvom det var lovligt - så skal det selvfølgelig foregå på en høflig måde, der ikke virker påtrængende.

Formålet er ikke kun at skabe mere salg - men primært at forstå hvorfor folk ikke færdiggør handlen, når de har gidet besvære sig med at oprette en bruger. Måske det med telefon-opringning faktisk er smartest. - men det er vel bare uopfordret kontakt, igen - og derfor også ulovligt?

Fra Bagsværd
Tilmeldt 30. Nov 05
Indlæg ialt: 121
Fra  GULDNUMRE Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

daller:

Hvis man flytter denne accept, så kunden accepterer handelsbetingelser når de opretter en bruger, kan man så ikke indføje en passage i betingelserne, der gør det lovligt?

Nu er det ikke alle som læser handelsbetingelserne fra den ene ende til den anden. Din lidt utraditionelle handelsbetingelse vil derfor uden tvivl komme bag på nogen. Nogle vil sikkert blive irriteret over en henvendelse om hvorfor de er droppet ud af jeres shop - uanset at de har accepteret dine betingelser tidligere.

 Mvh. Martin

www.Guldnumre.dk - Få dig et unikt mobilnummer. Et guldnummer huskes af alle!

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er lange diskussioner herinde om hvorfor folk ikke gider/vil oprette sig som brugere på et site for at kunne handle. At blive kontaktet fordi man har lagt en ordre i kurven og ikke gennemført salget er endnu en årsag til at ikke at oprette sig som bruger. Lovligt eller ej tror jeg forsøget vil koste dig kunder. At putte noget i kurven er ingen tilkendegivelse om at man er interesseret i at købe varen.

Mvh Jesper

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)