Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post DK gebyrer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Er der nogen der ved, hvad det er for nogle volumen gebyrer Post DK opkræver på den månedlige opgørelse?

Jeg kan se på den seneste faktura, at de har opkrævet 2 x 69,- kr. i volumen gebyr på pakker, der har vejet lidt over 5 kg. jeg er således blevet opkrævet 142,- kr. pr pakke. Synes godt nok, det er lige lovlig groft!  Super Angry. Det havde vist været billigere at dele forsendelsen op i to kasser.

Forsendelseskasserne måler 70 x 40 x 50 cm, så det burde jo ikke være noget problem. Har kontaktet dem pr. telefon, men de kunne ikke besvre min forespørgsel idag. Så jeg håber, der er nogen der kan forklare mig, hvad der sker? Confused

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Tilmeldt 12. Sep 07
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hvis du har sendt dine pakker som "MAXIBREV" må dine pakker have en volume på 90cm (længde + bredde + højde). Hvis du har sendt dine pakker som "PAKKER" må dine pakker ikke overskride 100cm x 50cm x 50cm.

Det vil sige hvis du har sendt som "MAXIBREV" ville volumen på dine pakker være 160 (70 x 60 x 50). Så har du overskredet de angivende 90cm i volume med 70cm.

Håber det kunne hjælpe dig. :)

 

Med venlig hilsen
Jonas Jacobsen

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas,

Jeg sender altid som pakke. Har heller ikke andet valg, når pakken overstiger 2 kg. Og som du kan se af de mål, jeg har angivet, så overskrider de langt fra max. mål.

 

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Tilmeldt 12. Sep 07
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du målene fra din Track&Trace? I så fald print det ud og tag et kopi af dine fakturaer fra postdanmark, og send det til din kontaktperson derinde.

 

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Jeg har talt med Post DK igen idag, som har lovet at sende mig en kreditnota på de tre gange volumen gebyr, de havde opkrævet Smile

Det er lidt ærgerligt, at deres scanner slet ikke kan måle pakkernes reelle størrelse. men de er åbenbart opmærksomme på problemet.

Havde i øvrigt en anden positiv oplevelse med Post DK idag. Jeg havde igår sendt en pakke, som tilsyneladende var betalt med et spærret Dankort. Det fandt jeg først ud af, efter jeg havde været på posthuset. Men det lykkedes mig her til morgen, ved hjælp af en medarbejder fra Post DK, at få stoppet leverancen.Smile

 

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Tilmeldt 12. Sep 07
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er dejligt at hører :)

 Med venlig hilsen
Jonas Jacobsen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)