Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til kontrakt

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er tæt på at indgå et samarbejde om udvikling af en portal til en kunde, og derfor er jeg ved at lave en kontrakt. Jeg kunne godt tænke mig lidt feedback på det jeg indtil videre har fået sat sammen, og høre om det valid eller om det ikke holder en meter:)

  Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Tabel - Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif";}

Samarbejdstale mellem Y Firma og Blabla.dk

Dette er udkast til kontrakt mellem Y Firma v/Hr. Y og Blabla.dk v/Hr. X.

Parter

Y Firma – Enkeltmandsvirksomhed ejet af Hr. Y

 

Blabla.dk – Internetportal ejet af Hr. X

 

Arbejdsfordeling

Salg og Marketing

Salg og marketing vil 100 % blive foretaget af blabla.dk v/Hr. X

 

Blabla.dk forpligter sig til at bruge følgende redskaber:

·         Telefonsalg (Personlig marketing)

·         Opsøgende salg i øvrigt.

·         AdWords.

 

Y Firma forpligter sig til at hjælpe med salg og marketing i det omfang det er muligt (Se afsnit om tid).

Daglig drift af Blabla.dk

Blabla.dk vil foretage al daglig drift af portalen. Heri indebærer pleje af kunder, kommunikation med abonnenter og andre besøgende på siden, samt daglig vedligeholdelse.

Udvikling af portal

Y Firma forpligter sig til at udvikle (programmere) og designe portalen for Blabla.dk.

 

Hr. X forpligter sig til at være hoved-drivkraften bag idégrundlag for Blabla.dk.

 

Y Firma forpligter sig til at fungere som sparringspartner omkring idégrundlag for Blabla.dk. (Se afsnit om tid).

Pris

Der er aftalt en pris på kr. XXX + moms for færdiggørelse af trin 1 til 3 i udvikling af sitet. Hvert trin i udviklingen af sitet er defineret af Blabla.dk og Y Firma i fællesskab.

Betaling

Y Firma forpligter sig til at sende faktura til Blabla.dk senest den 5. i den efterfølgende måned.

 

Forfaldsdato for betaling til Y Firma er den 15. i den efterfølgende måned. Første betaling er forfalden 15. X måned.

 

Betalingen for færdiggørelse af trin 1 til 3 i udviklingen, er delt ud på tre måneder, efter følgende fordeling:

 

Forfaldsdato

Beløb

X dato

Kr. XXX + moms

Y dato

Kr. XXX + moms

Kontrakt

Y Firma forpligter sig til at holde kontrakten ved lige frem til Z dato

 

Kontrakten er til genforhandling i kontraktens sidste år, med afslutning senest primo XXX måned. Dette gælder såvel kontraktens længde, samt økonomien i kontrakten.

Tid

Y Firma forpligter sig til at færdiggøre trin 1 og 2 i kravspecifikationen senest X dato.

 

Y Firma forpligter sig til at færdiggøre trin 3 i kravspecifikationen senest X dato.

 

Y Firma gøres samtidig klar, at Blabla.dk, på intet tidspunkt kan forventes at hjælpe til med at programmere og/eller designe siden, det være sig den tekniske side af udviklingen af portalen.

 

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Først og fremmest så håber jeg, at du får aftalen i hus!

Dernæst, så syntes jeg umiddelbart, at den kontrakt du har udformet har nogle mangler.

Det er svært at rådgive dig ud fra de få oplysninger jeg har til rådighed - men generelt set syntes jeg ikke, at din kontrakt er specifiseret tilstrækkeligt hvilket kan give anledning til fortolkningsstrid. Derudover mangler du nogle væsentlige punkter fx. bestemmelser omkring mislighold, værneting m.m. 

Hvis du er interesseret i mere hjælp så er du velkommen til, at klikke ind på min hjemmeside www.dalum-law.dk

 Med venlig hilsen

Kirsten Dalum - Cand.jur.

 

Dalum Law Consulting smba  - et stærkt fokus på erhvervslejeret

www.dalum-law.dk  

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin, Det lyder da godt med din kunde. Din aftale lider - som Kirsten skriver - af nogle mangler, som man som trænet advokat/jurist vil kunne hjælpe dig med at få håndteret. Det drejer sig om f.eks. præcise beskrivelser af, hvad der skal leveres (og konsekvenser og begrænsninger i konsekvenserne) i sen eller dårlig/mangelfuld levering, og konsekvenserne af manglende betaling. Hertil kommer ejerskabet til det, der udvikles og retten til at måtte lave tilsvarende løsninger for andre (konkurrerende) kunder. Læs mere om it-ret her: http://www.cphlawfirm.com/da/it_ret/it_udviklingsaftale.php Du er velkommen til at kontakte mig for en uforpligtende snak om din kontrakt. Mvh Karsten
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne bestemt godt tænkes, at jeg vil vende tilbage. Tak for hjælpen så langtBig Smile

 

Tilmeldt 6. Aug 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

på startvækst.dk er der nogle ringtig gode checklister over hvad din kontrakt bør indeholde.

Jeg er selv iværksætter (bl.a. medejer af restaurant og engrosfirma) og har ,selv om jeg er uddannet Cand- merc. jur. (erhvervs jurist) gavn af disse lister.

 Du kan tage udgangspunkt i disse lister og gøre en del af overvejleserne dig selv og så få aftalen gennemlæst af en juridisk rådgiver eller en virksomhedsrådgiver der ser på din aftale ud fra andet end bare juraen.

skriv eller ring endelig til mig hvis du har nogle konkrete spørgsmål (www.agenthuset.dk)

V.H.

K.Svendsen, Partner Agenthuset

www.agenthuset.dk
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)