Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

[ny idé]15 årig - klar til kamp

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har nu fået en idé til hvad jeg evt kunne lave..
Jeg har tænkt på at åbne en internet shop, med kontor artikler, altså kuglepenne, papirblokke, notesbøger, tucher, papir, ringbind osv osv..
Det jeg vil med det firma er at selvfølgelig sælge de artikler til firmaer med kontore..
Jeg vil håbe på at blive firmaernes fortrukne leverandør, og jeg vil tage tingende hjem fra www.made-in-china.com

Jeg/min far Kender en masse folk i hele verden da min far har sit eget firma hvor han importere og exportere planter og finder nogen planter som ikke er på det danske, eller amerikanske markede, han har firmaer i Canada, USA, Vietnam, og 2 farme, en i Vietnam og en i Fillipinerne..
anyways..
så er jeg sikker på at min far kan hjælpe mig med transporten af de varer..

Nu vil jeg gerne hører om dette evt kunne blive en idé som folk har brug for?

Mathias Christoffersen

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Du har tydeligvis ikke dit entrepreneurship fra fremmede :-)

Om du kan opbygge en forretning afhænger jo af mange ting - og det er et rimeligt mættet marked, du gerne vil ind på. Men du kan da give det chancen :-)

Sad og summede lidt over Jer unge iværksættere i går aftes... Jeg mener, at jeres forældre er økonomisk ansvarlige for jeres handlinger, indtil I er 18 år. Er jeres forældre afklarede med denne risiko?

Måske kunne du få en afdeling i din fars firma - med eget budgetansvar og frihed under ansvar. Det ville være en super chance for at øve sig i at være selvstændig - dog med en hjælpende hånd i ryggen, hvis det bliver nødvendigt med støtte...?

Good luck herfra Yes

LotteA

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen tvivl om, at der er et stort marked for kontorartikler, men det er også et marked med stor konkurrence.

Hvis du prøver at se på Google-søgningen for kontorartikler, vil du få en idé om, hvad du er oppe imod. Kig grundigt på hjemmesiderne for disse selskaber og find ud af, hvordan du kan differentiere dig i det marked.

Foruden at skille sig en smule ud fra mængden, vil der også være behov for at overveje din salg- og markedsføringsstrategi. Du skal i kontakt med kunderne, og baseret på antallet af Adwords-annoncer, kan det godt blive en temmeligt dyr affære at satse på dem.

Husk så til sidst, at på kontorartikler er dine konkurrenter så afgjort ikke kun de andre online-aktører. Der findes også et hav af konkurrenter, som ikke for alvor er online. Lige fra store aktører som Lyreco til din lokale bohandlers forsyning af kontorartikler.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunderne er der - konkurrenterne er der - mulighederne er der. Det hele afhænger af hvor god du er til at fremføre din idé, og hvor gennemtænkt hele konceptet er. Man skal ikke holde sig tilbage, blot fordi der er mange konkurrenter, men derimod bare sørge for at være et skrift foran hele tiden.

Start med at kigge efter hvilken målgruppe du vil have. Vil du evt. målrette det studerende, udelukkende gå efter B2B (størrer mængder) eller måske privatpersoner. Det jeg umiddelbart vil vurdere som værende bedst for dig, er at målrette salget mod erhverv/B2B - og sælge forholdsvis store mængder til små priser (gå evt. efter de mange små virksomheder).

Ellers handler det blot om at få en lækker og salgsoptimeret webshop på benene, hvorefter du kan markedsføre dig overfor alle erhvervsdrivende (fx direct-mail mod nystiftede virksomheder via cvr). Skal du have hjælpe til noget salgsoptimering eller andet vedrørende din internetforretning, er du mere end velkommen til at kontakte mig. Send mig gerne din MSN-adresse, så kunne vi da også "chattes" ved den vej.

// Jesper Skov

 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu har vi i vores virksomhed hovedvægt på emballage - men vi har jo også lidt kontorartikler, så jeg ved jo lidt om det!

De kontorartikler vi sælger er primært til vores kunder som køber fx nogle papkasser og så skal de lige bruge en lineal eller en saks eller hvad ved jeg og så er det nemmest for dem at købe det hele samlet. Det er ikke produkter som vi selv får fremstillet, men produkter vi køber fra en svensk grossist.

Problemet med kontorartikler er at folk vil kunne købe det hele samme sted - man gider ikke bruge tid på at købe en printerpatron ét sted, en kuglepen et andet sted og labels et tredie sted..
Derfor bliver man nød til at have et meget stort udvalg.. Fx skriveartikler alene findes i rigtige mange varianter - sprittusser, her skal du have måske 5 forskellige farver i 5 forskellige tykkelser, så er der forskellige whiteboard tusser, så er der kuglepenne, blyanter, bly i flere tykkelser, stoftblyanter, filtpenne m.m. - hertil kommer faxpatroner, kopipapir, fotopapir, indtægtsbilag, papirkurv, kontorstol, hulmaskiner, linealer, kalendere osv. osv.

Prøv at tage forbi et kontorcenter og se hvor mange varenumre de egentlig skal have på lager.. du kan også kigge på fx Lomax.dk som primært sælger kontorartikler.

Så den største udfordring ved kontorartikler er, at man skal have rigtig mange varer på lager = høje udgifter + varer som måske ikke bliver solgt inden fx limstiften er blevet tør og ikke dur.

Så du kan godt se, hvis du selv skal importere disse 5000-10.000 varenumre fra Kina, skal du godt nok ligge inde med meget!

Jeg vil i stedet foreslå dig at finde varerne i Kina og sælge dem som grossist til sådan nogle som fx. os.
Der findes på markedet nogle kendte, fastslåede mærker som er lidt for dyre - meget få grossister der importere fra fx Kina - og nogle af de store kæder importere selv deres produkter..

Men sådan nogle små/mellemstore virksomheder som os bliver nød til at at købe enten hos dem der er lidt for dyre - eller hos dem der ikke er ret mange af og som ikke har særligt stort udvalg!
Og vi har ikke lyst til at bruge en masse tid og penge på selv at importere, da vi ikke kan tage stor nok mængde til at få prisen rigtig + vi vil bruge vores energi på emballage/indpakning, kontorartikler er kun lidt ekstra bonus for os.

Så hvis du finder nogle spændende produkter, hvor kvaliteten er i orden, er du velkommen til at skrive/ringe til mig - så skal jeg se, om vi kan blive din første kunde ;-)

Alternativt er det nok nemmere at starte op med at sælge kontorartikler til private - fx skolestarts-pakker med skoletaske, blyant,. viskelæder osv., hvor det gælder om at finde sjove/flotte ting og ikke så meget om at have stort udvalg.

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias.

Dejligt at høre at du vil starte noget op så tideligt Big Smile

Men du skal tænke over hvem du vil sælge til, skal det være private eller virksomheder? For udfra det simple spørgsmål ligger du hele din forretningsstrategi.

Du skal tænke over indkøbspris, afgift osv. for at du kan regne din pris ud, og ja så kan du jo "bare" lige åbne en webshop, og så kan det jo gå 2 veje. For hvergang jeg får en idé ja så tænker jeg ´mig altid om; "Kan det tjenes ind?

Sæt dig nogle mål for din forretning, og derefter går du lige så stille igang, og du har jo din far ved siden af, som sikkert gerne vil hjælpe dig med spørgsmål osv.

Men som nogle andre skriver, så skal du være klar over at markedet for kontorartikler er kæmpe!

Det med selskab; Din fars firma kunne måske oprette et datterselskab måske eller sådan noget?¨

Et APS kan du også godt eje 100 % og så feks, have din far eller mor som direktør.

Så held og Lykke Big Smile

Og fortæl gerne om hvordan det kommer til at gå.....

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har arbejdet hele dagen i dag på at finde en leverandør, jeg har endelig fundet en
så med det samme skyndte jeg mig at skrive en email til firmaet og bede om en prisliste hvor priserne er includeret shipping til Danmark.
det firma har utrolig gode vare og kvaliteten ser god ud, så nu skal jeg også se om prisen er ligeså god. :)

Jeg har fundet et famillie medlem der vil lave min webshop..

Mit firma skal være beregnet til Virksomheder
dog også til studerende.. da jeg fik en god idé af en her fra Amino
at lave en "studiepakke" som er en billig pakke der indeholder alt hvad de studerende skal bruge til at komme godt fra start.. :)

 Mathias Christoffersen

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Uha. Handling! Big Smile

Det da dejligt at se at du virkelig gør noget for at det skal lykkes for dig.

Du må gerne ligge et link ind og så lige fortælle måske hvordan det går... Måske et nyhedsbrev? I så fald, skriv en PM..

God weekend!Big Smile

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)