Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi modtager dankort - er der grund til flere?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. Jul 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Vi er en nystartet online shop der sælger lydbøger, og vi modtager i øjeblikket kun Dankort / Visa Dankort.
Har i erfaringer med at kunder ofte ønsker at betale med kreditkort, som f.eks. Mastercard og American express i jeres netbutikker?

Jeg prøver at finde ud af om det økonomisk kan betale sig, at kunne modtage alle typer af kreditkort.

På forhånd tak :)

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lasse,

Jeg tror, der er ca. 15% af mine kunder, der betaler med kreditkort (Mastercard eller Visa). Vi modtager ikke American Express, da det er alt for dyrt og ikke særlig udbredt i DK. Men eftersom der er flere og flere firmaer, der udbyder Master Card, synes jeg det er værd at overveje.

Den største ulempe ved at modtage kreditkort er, at der kan gå op til syv uger, inden I har pengene på kontoen, med mindre I vælger at betale factoring afgift. Nogle webshops vælger at fakturere kunden for denne udgift. Personligt synes jeg, det er dårlig service.

Efter min mening er det således en god service overfor kunderne, at de kan betale med kreditkort. Men man kan også være heldig at få fat i en gruppe, som måske er lidt økonomisk trængt sidst på måneden og derfor ikke vil købe, hvis de kun kan betale med Dankort. Må indrømme, at jeg selv har stået i den situation nogle gange Wink 

Jeg vil fraråde jer at benytte bankoverførsel som betlingsmiddel. Det har jeg ret dårlige erfrainger med. Ca. 2/3 betaler aldrig, og så skal du ind og tjekke bankkonto hver dag for at se, om der er overført penge.

 

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra København
Tilmeldt 25. Jul 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lise

Tak for svaret.

15% er jo også værd at tage med på trods af ventetiden med pengene.
Vi holder os også fra bankoverførsel :)

Er der andre der vil dele deres erfaringer med forskellige typer af betalingskort?

 

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lasse

Hos trendlovers.dk fordeler det sig således på kreditkort:

62% Visa Dankort

21% Visa electron

9% Eurocard & Mastercard danske

5% Dankort

3% Visa, Eurocard, Mastercard udenlandsk

Du kan ligeså godt ta' alle de godt du har mulighed for. Det betaler sig!

Held & lykke

Fra København
Tilmeldt 25. Jul 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok, tak for svaret Rasmus.
Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Vi har også ret stor erfaring med at vores kunder bruger mastercard/visa-electron!

Jeg vil helt klart sige at det er værd at tage med! For den internationale pakke hos PBS betaler du først for, når du har en omsætning! (Men pas, på hvilken aftale du laver med dem)

Forsat god aften!

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)