Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg starte?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Thisted
Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 4
Fra  NysEhl Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er.

Jeg overvejer om det med at starte en lille webshop op, kunne være noget for mig.

Jeg har ikke rigtig nogen god ide, udover at der ikke skal være brug for ret meget startkapital, lagerplads osv. Men derimod en lille ting, som jeg kan hygge mig med i det små. Er godt klar over, at jeg så nok heller ikke bliver millionær i næste uge, men det er heller ikke formålet. Formålet er mere at få afprøvet mine lyster og evner i det små - altså inden jeg satser alt, opsiger mig job og bare kaster mig ud i det.

Er der nogen, der har nogle gode ideer til en nybegynder?

vh dkthoc

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej dkthoc

Du skal selvfølgelig have fundet ud af, hvad det er du vil sælge. Prøv fx at kigge i forummet Jeg har et godt tilbud til dig! her på siden, det kan være, der er nogen der adgang til nogle varer du kan sælge. Eller prøv at skrive under Jeg søger et godt tilbud fra dig! og se, om der er nogen der kontakter dig. Der er formentligt nogen herinde, der kan give dig et godt tilbud på nogle varer du kan sælge.

Se realistisk på, om det er noget folk gider at købe og på om du kan sælge det til en pris, hvor du også tjener lidt på det.

Dernæst skal du have en webshop sat op. Når du vil starte i det små, vil jeg anbefale, at du starter med en af standardløsningerne fra fx ScanNet. Den er ret nem at gå til, du har rimelig god frihed til at ændre på shoppen og der er lavet grundlæggende søgemaskineoptimering på systemet. Det tager selvfølgelig stadig noget tid, at få den tilpasset til dine behov, men til gengæld er omkostningerne til opstart og de månedlige omkostninger ret beskedne. Grundprisen for shoppen ligger på 299 + moms så kan du købe moduler til, som fx betalingsmodul (kreditkortbetaling), profilering osv. og du betaler så vidt jeg husker for et halvt år ad gangen.

Og så skal du selvfølgelig tænke på, at iværksætteri hurtigt kommer til at optage meget af din tid. Er du villig til det?

Kontakt evt. et væksthus i dit område eller din kommune. Det er ofte muligt at få gratis råd og vejledning som iværksætter fra sådanne steder.

Håber du kan bruge det til noget.

Kasper

Fra Thisted
Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 4
Fra  NysEhl Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Tak for dit hurtige indput. Jeg vil overveje det lidt mere - lyder som om, der alligevel hurtigt løber nogle faste udgifter på, hvorfor man skal have en hvis omsætning bare for at holde butikken gående.

Jeg ved en del om SWIFT/BIC-koder og IBAN-numre etc. Kunne det i stedet for være en ide at opstarte et slags konsulent-job, hvor firmaer kunne få hjælp til hvordan de skal betale, deres fakturaer - altså hvilken vej skal de sende pengene, hvad er BIC-koden, hvor skal kontonummeret stå osv? Hvad synes I? 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

dkthoc:

Jeg ved en del om SWIFT/BIC-koder og IBAN-numre etc. Kunne det i stedet for være en ide at opstarte et slags konsulent-job, hvor firmaer kunne få hjælp til hvordan de skal betale, deres fakturaer - altså hvilken vej skal de sende pengene, hvad er BIC-koden, hvor skal kontonummeret stå osv? Hvad synes I? 

Hej dkthoc

Jeg tror desværre ikke at der ville være penge i den idé, når firmaer starter deres firma op, finder de hurtig ud af hvordan og hvorledes.. ;)

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Reed:
Jeg tror desværre ikke at der ville være penge i den idé, når firmaer starter deres firma op, finder de hurtig ud af hvordan og hvorledes.. ;)

Ja, der er desværre nok ikke de store penge at hente i den idé.

dkthoc:

- lyder som om, der alligevel hurtigt løber nogle faste udgifter på, hvorfor man skal have en hvis omsætning bare for at holde butikken gående.

Der er helt sikkert nogle omkostninger forbundet med en opstart. Det bliver svært at finde noget, hvor du ikke som minimum har nogle markedsføringsomkostninger. Men det skal man ikke nødvendigvis lade sig afskrække pga. Prøv fx at beregne hvor meget, det ville komme til at koste at drive forretningen i 2 år. Derefter beregner du (når du finder de produkter du vil sælge) hvad dit dækningsbidrag på varerne er (altså varens salgspris - varens købspris = dækningsbidrag), og hvor mange du skal sælge i løbet af de to år (samlede omkostninger / dækningsbidrag pr. solgte vare = antal du skal sælge i løbet af to år) for at det går i nul. Hvis det er realistisk og du måske regner med, at du kan sælge flere end det, så ser det jo ikke så skidt ud. Hvis du har flere varer, kan du bruge det gennemsnitlige dækningsbidrag til beregningen.

Der er aldrig nogen garantier, men hvis du bruger ovenvævnte, når du beregner om der er penge i det, er du godt på vej. Og så er det selvfølgelig med at finde en rigtig god idé, før man kaster sig ud i det. Hvis man bare prøver den første, man kommer på, uden at tænke over og regne på det, er der større sandsynlighed for, at det går galt. Prøv evt. også at lægge hovedet i blød og tænke på ting man kunne sælge på nettet og se derefter om der er stor konkurrence på området. Hvis ikke der er, kan det være, du kan sælge en masse af disse produkter. Men det kan også betyde at der ikke rigtigt er nogle kunder til produktet, så pas på, hvordan du analyserer de ting du finder ud af.

Kasper

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)