Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Postpakke er blevet væk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Bramming
Tilmeldt 24. Apr 06
Indlæg ialt: 23
Fra  2doIT Vest Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 Vi driver bla. en onlinebutik, og har været ude for en pudsig episode, som jeg søger et svar på.

En kunde bestiller en vare hos os, vi afsender den, der går 10  - 12 dage så skriver kunden til os hvor bliver pakken af, jeg oplyser et T-T nummer til kunden - den er sendt til hans arbejdsplads - hvor det fremgår at pakken er udleveret der er lavet en sjov "krydse-dulle" som underskrift.

Kunden sender mig så det svar efter at have set T-T nummeret, at den har han aldrig modtaget og ingen af hans kolleager eller noget kender til sagen - kunden vil have pengene retur med det samme.

Umiddelbart så skal jeg vi vel bare starte en sag hos post-danmark, men skal jeg tilbageføre pengene til kunden? Hvad hvis det viser sig at det faktisk er blevet udleveret til ham eller en kollega så har vi jo bøvlet med at skulle have pengene igen.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Er pakkens værdi højere end den goodwill du vil vinde ved at sende kunden en ny vare u/b?

Hvis det var mig der stod i din situation, så ville jeg gøre (næsten) alt for at kunden bliver tilfreds, glade kunder betaler sig i længden. (medmindre du handler med ligkister til detailkunder)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jeg vil da mene, der først skal gøres et forsøg på at finde pakken – inden du evt sender kunden en ny tilsvarende vare. At han fluks vil have pengene retur virker, som om han i stedet har fortrudt købet.

Jeg ville ikke tilbageføre pengene, inden en undersøgelse af sagen var blevet gennemført hos PostDanmark og kundens arbejdsplads. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:
Hvis det var mig der stod i din situation, så ville jeg gøre (næsten) alt for at kunden bliver tilfreds, glade kunder betaler sig i længden. (medmindre du handler med ligkister til detailkunder)

Jeg vil nu også sige, at medmindre det er en meget dyr vare, så sørg for at holde kunden glad. Det er surt, at den slags sker, men det du taber ved at sende kunden en ny, kan nemt være væsentligt mindre end det, du taber i goodwill ved ikke at sende ham/hende en ny.

Kasper

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 03:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja den med krudsedullen har jeg også været ude for masser af gange. Det er som regel en af følgende:

1. Kollega

2. Nabo

3. Postmanden

... der har signeret pakken. Så de fleste gange ligger den og flyder et eller andet sted. Under alle omstændigheder er det afsender (dig) og PostDanmarks ansvar at rede sagen ud. Kunden kan umuligt hæfte for en vare han påstår han ikke har modtaget.

Hvis det var mig så ville jeg i første omgang, forsikre kunden om at han naturligvis ikke skal hæfte for noget han ikke har modtaget. Forklar ham at du vil få PostDanmark til at følge op på sagen omgående. Er kunden helt umulig så tilbyd ham at fremsende en erstatningsvare. Insisterer kunden på at få pengene tilbagebetalt, så understreg endnu engang at han naturligvis ikke skal betale hvis han ikke har modtaget varen, men at du af hensyn til sagens forløb ikke vil/kan udbetale noget før end at PostDanmark har meldt tilbage. Jeg mener det er vigtigt at du fastholder handlen så længe der er en sag kørende. Krediterer du først fakturaen, så er handlen jo annulleret og så er kunden jo flintrende ligeglad med dig og PostDanmark.

Hvis kunden har rent mel i posen, så er han jo egentlig bare bange for at miste sine penge og dermed blive røvrendt. Om du sender en erstatningsvare eller krediterer er stadigvæk lig med 1 x tab til dig, såfremt PostDanmark er helt umulige. Dog har du ved fremsendelsen af en erstatningsvare, stadigvæk handlet med kunden. Så længe du kommunikerer med kunden, og giver ham en følelse af at der trods problemerne er styr på sagerne, så er de fleste kunder villige til at gå langt.

Fra Bramming
Tilmeldt 24. Apr 06
Indlæg ialt: 23
Fra  2doIT Vest Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tak for alle jeres kommentare, problemet er dog blevet løst fik lige denne mail

"Pakken er blevet fundet. Der var en der havde modtaget den ude på gangen og havde stillet den ind på sit kontor ...

 

Beklager ulejligheden."

 

 

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)