Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beholde ApS eller lave A/S

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Glostrup
Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 14
Fra  Ikke oplyst Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Er der nogen der har nogle rigtig gode svar på om jeg skal lave min virksomhed om til en A/S i stedet for nuværende ApS.
Jeg mangler virkelig andres øjene til at få øje på fordele kontra ulemper, nogle kender jeg, men det skader ikke at høre andres meninger eller erfaringer.

Vi har planer om at tiltrække større og også flere offentlige kunder til firmaet, og vi vil gerne skillle os yderligere ud fra alle de "kollegaer" vi har i branchen. Mange er på vores størrelse, men køres efter vores mening væsenligt dårligere end vores. Ikke at vi er guder på området, men et godt ry har vi i hvert fald hos de fleste. Vi har været igang i snart 15 år, og største delen af vores kunder har været med siden starten. 

Men vi vil gerne ud og tiltrække større kunder, og få mulighed for at vise alt det vi kan, så tror vi også på at vi kan passe dem, og beholde dem for altid ;o)

Men kan omlægningen til et A/S gøre det vi tror det kan, eller er der noget vi misforstår..?

Ved godt at et A/S kan skræmme mindre virksomheder til at handle hos os, men det må vi tage med. Hellere 10 store end 10 små kunder i butikken, hvis det er hvad valget går på.

Ha´ det fornøjeligt.
Brian pro

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Umiddelbart kan jeg ikke se de store fordele i dansk sammenhæng, men internationalt vil

der da uden tvivl være fordele med et A/S. 

 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil tro det afhænger meget af hvilken branche du arbejder i, hvis du befinder dig i en branche hvor der er mange hobbyvirksomheder, leverandører med kort levetid etc. så vil jeg tro at det typisk er et plus at være et A/S frem for et ApS eller enkeltmandsvirksomhed. Så vidt jeg har forstået er det ret nemt at konvertere et ApS til et A/S, så hvis ovenstående er tilfældet for jeres branche så synes jeg helt klart det er værd at overveje nærmere.
Fra Glostrup
Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 14
Fra  Ikke oplyst Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sune.

Der er mange i vores branche som tænker kvantitet frem for kvalitet, rigtig mange, og det er de små enkeltmands firmaer og ApS´er.
Når det er sådan i et lille firma, så smitter det ret ofte af på kvaliteten, men ikke hos os ;o)
Som jeg læser dit indlæg, så støtter det meget op om min tanke om, at et A/S virker mere solidt og velfunderet, dermed også bedre/mere stabil (formentligt). Og netop det er hvad vi meget gerne vil signalere, at vi ikke er som de andre.

Vi kan konvertere direkte over, så der er ikke noget økonomi i det, og vores revisor mener heller ikke han skal have meget mere for sit arbejde.

Men det er sq svært hvad man skal gøre, i dit eget tilfælde synes jeg det virker fedt med et A/S, uden tvivl om det.

 Vh. Brian

PS. Skilte, solfilm og indpakning af biler branchen Automobile

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)