Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt til hele verden fra min webshop?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 06:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen

Jeg er ved at starte en webshop, som skal sælge DVD'er.

Jeg skal have mulighed for at sende til hele verden.... Jeg har min webshop lavet, men er i tvivl om hvad den bedste fragtløsning er.

Altså, skal jeg bare sende med Post Danmark? Og går jeg bare dagligt på posthuset, eller kan man få en bedre aftale andetsteds?

Mvh Rune

 

Fra Lystrup
Tilmeldt 22. Jul 06
Indlæg ialt: 142
Fra  Hennetec Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det billigste vil helt klar være at sende dem som storbrev eller maxibrev med PostDanmark. En lille del af forsendelserne vil formentlig gå tabt undervejs, men genfremsendelserne burde koste væsentligt mindre end den besparede fragt i fht. at sende som pakker.

Den letteste måde at sende breve på er at anskaffe en frankeringsmaskine. Alternativt, hvis det er et mindre antal forsendelser, så kan man vælge at frankere med såkaldte "frankeringsmærker", der er en slags frimærker på et specifikt beløb og kan bestilles uden ekstra gebyrer/omkostninger på postdk's hjemmeside.

Alle A-breve (borset fra de særlige PP-påtryk) kan sendes både via posthus eller postkasse. B-breve kun via posthuset.

Mvh,
Ole

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må (så vidt jeg ved) ikke 'bare' sælge varer ud af landet - hvis du sælger til lande uden for EU skal du eksportørregisteres, og dine forsendelser skal behandles som export.

Så jeg vil anbefale dig at kontakte SKAT.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 21. Oct 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

 Okay, det er jo meget godt at vide :-)

Nogen der har erfaringer med hvad det kræver?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

spændende tråd!, og hvad sker der med momsen hvis jeg sælger inden for EU eller uden for...hvad skal jeg opkræve?

 Undskyld jeg blander mig :)

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Moms i EU:

B2B: Hvis du har virksomhedens EU-skattenummer, behandles det som eksport og du sælger uden at opkræve moms.

B2C: Du skal opkræve dansk moms, med mindre du sælger for over et vist beløb til det samme land (vist ca. EUR 300.000), så skal du opkræve den moms, der opkræves i landet (fx opkræver amazon.co.uk dansk moms, når de sælger til en dansk forbruger)

Uden for EU: moms skal ikke opkræves, men det skal behandles som eksport - jeg har ikke selv prøvet det, men det ser ret besværligt ud.

 Og så er der lige en specialitet: Der opkræves ikke moms på Færøerne og Grønland.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Kirsten

Tilmeldt 21. Oct 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes, tak! Men er der ikke nogen som har prøvet at lave en webshop som sælger internationalt?

Det må da være muligt at komme udenom :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)