Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udregning af anpartsfordeling ved nytegning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jeg står med et ApS som ejes af 2 parter med hhv. 2/3-del og 1/3-del. Vi har fået mulighed for at udvide vores egenkapital ved at sælge 10% af anparterne til kurs 200.

Nu er jeg i tvivl om, hvordan det skal foregå rent praktisk?

Skal de eksisterende parter afgive de 10%, og kan det i så fald ske i forholdet 1 til 2 (som ejerandelen)?

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis I afgiver anparter, bliver I beskattet af gevinsten. Hvis I laver en decideret udvidelse af kapitalen (kapitalforhøjelse), mener jeg ikke, der sker nogen beskatning.

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Aabskur:

 Jeg står med et ApS som ejes af 2 parter med hhv. 2/3-del og 1/3-del. Vi har fået mulighed for at udvide vores egenkapital ved at sælge 10% af anparterne til kurs 200.

Nu er jeg i tvivl om, hvordan det skal foregå rent praktisk?

Skal de eksisterende parter afgive de 10%, og kan det i så fald ske i forholdet 1 til 2 (som ejerandelen)?



Jeg tilslutter mig tm2byg; udvid anpartskapitalen. Det har ingen skattemæssige konsekvenser for hverken jer selv eller selskabet. Endvidere: Hvis I bare hver især sælger nogle af jeres anparter, er det jo jeres personlige formue, der berøres - selskabets egenkapital er uændret! Smile
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja..helt enig!

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

 Tak for svar. Det giver god mening.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)