Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk lov muliggør domæne tyveri .....måske...

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

ja, som du skriver er det spændende læsning - der fortjener mere opmærksomhed :-)

Efter at have læst din mere præcise beskrivelse af forløbet kan jeg til en vis grad godt forstå afgørelsen.

Dracco på nogle måder har opført sig som en domænepirat.
Jeg vil dog også sige at det netop er de fremtidige konsekvenser af dommen der er spændende, jeg tror også Dracco har jokket sig selv over foden med deres håndtering af sagen.

Jeg forstår dog stadigt ikke helt hvordan det kan lade sig gøre at varemærkeregistrere/figur registrere navnet "Nyhedsavisen" når der f.eks. er registreret et domæne på samme navn - et tænkt scenarie er jo at Dracco kunne sidde og arbejde på en tjeneste de ville kalde "nyhedsavisen".

Jeg synes stadigt der er lidt mudder omkring værdien af en domæne registrering kontra værdien af en vare/figurmærke registrering.

Selv om jeg er først på domæne registrering, vil det kunne annulleres af en anden parts varemærke registrering?

Så vidt jeg forstår er varemærkeregistreringen og deres efterfølgende vedholdende brug af navnet en af de vægtige grunde til at de opnår retten til domænet. Det virker lidt bagvendt umiddelbart.

MEN efter at have vejet for og imod kan jeg godt se sagen er endt hvor den skulle - dog med en lille træls dør åben for andre knap så åbenlyse afgørelser.

I øvrigt et godt Blog indlæg :-) Det kan være jeg lige skal have læst de andre på portalen :-)

mvh

frank

 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Aabskur:

Mht. at overlevere domænet så kommer jeg frem til, at det er Draccos "egen fejl". De siger, at de vil benytte domænet til nyhedsformidling, og dermed kommer de ind i en branche hvor Nyhedsavisen har retten til navnet. Dermed kan Dracco ikke benytte domænet, og så skal det iflg. lovgivningen overleveres - ellers er det "chikanøs" adfærd.

Det burde jo netop ikke være sådan.

Domænet er registreret 6 år før varemærket - altså er der nogen der allerede har gjort sig nogle tanker og har registreret et domæne med et formål.

Fred være med at nyhedsavisen så bliver varemærkeregistreret men det kan vel ikke have nogen som helst indflydelse på om ejerne af domænet må drive nyhedsformidling eller ej.

Det er fuldstændigt absurd at de kan slippe afsted med det - men som sagt så er det jo som diverse andre sager omkring IT/Internet fuldstændigt it analfabeter der afgør sådanne ting.

Så det burde være fuldstændigt ligegyldigt hvad Dracco vil med domænet - de har immervæk tænkt tanken først og bestilt domænet først og inden der var nogle registrerede varemærker - Ellers bliver de fremtidige domænekampe jo bare et spørgsmål om hvem der kan lukke sine konkurrenterns virksomhed hutigst ved at registrere deres navn som varemærke.

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Et lille eksempel:

Inden jeg havde besluttet mig for hvad min side skulle hedde, betalte jeg hos DK-Hostmaster for at stå på venteliste til et domæne.

Grunden til at valgte at betale for ventelisten var, at jeg vidste at ejeren var på vej til konkurs.

Efter ca. ½ år fik jeg tilbudt domænet, og takkede selvfølgelig ja.

Efter yderligere 1 år startede jeg mit firma op i et helt andet navn (omtalte domæne bestod af 2 tal, og ingen bogstaver)

Jeg satte derfor domænet til salg.

Efter et par uger begyndte balladen. Et lille snoldet klub ville gerne have domænet fordi de havde adresse på det vejnr. mit domæne havde. De ville dog ikke betale for domænet, ikke engang ventepengene på 45 kr.

Efter en lang og kedelig kamp blev jeg tvunget til at afgive domænet helt gratis til den lille 5-mands kortklub.

Begrundelsen fra klageinstansen var at:

  1. Domænet havde ikke noget indhold
  2. Jeg havde købt domænet med videresalg for øje

Morale: Sælg aldrig et domæne uden indhold.

Mvh.

www.ditbrugtmarked.dk

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

slettet

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må indrømme, at jeg også er blevet chokeret over denne domsafsigelse.

Det hænger ingen steder sammen med min opfattelse af, at Danmark skulle være et retssamfund.

Og jeg kan kun se det som en mangel på viden fra dommernes side for, hvordan Internettet er skruet sammen.

Jeg er enig i overskriften, hvis alt hvad jeg har læst i denne tråd er sandt.

Håber virkelig, at sagen bliver anket, for ellers er der ingen retfærdighed til mere.

Mvh,
Christian

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)