Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate marketing - rådgiv mig!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Den væsentlige forskel er, at hvis CJ snyder kommer det på forsiden af Financial Times, hvis en lille dansk webshop gør det samme vil det højest afføde en lille notits i ComputerWorld (der også går under navnet: IT Ekstra Bladet) :)
 
Det afholdt naturligvis hverken WorldCom eller Nordisk Fjer fra at snyde så vandet drev, men så er det også forsidestof i uger og måneder og bedragerne ender i fængsel.
 
Tradedoubler, CJ og de andre affiliate selskaber lever af to grupper: Affiliates og merchants (handlende) og de bliver nødt til at fordele deres loyalitet imellem dem. Det gør dem, i mine øjne, helt anderledes end firmaer der kører deres egen tracking.
 
Dermed ikke være sagt at jeg personligt (såvel som andre affiliates) ikke indgår i samarbejder direkte med selskaber der har deres egen tracking, men typisk sker det kun hvis jeg har adgang til at validere hvordan data indsamles, hvis det er nogle jeg i forbvejen har et fortrolighedsforhold til, eller hvis de har en god "track record" og jeg har fået dem anbefalet af andre (top) affiliates.
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg overså lige denne ... :)

> Kan du forklare? - Jeg er ikke helt med ("at lade dem lave search marketing på alle ord (osgsåp dine brand-ord) ")
 
Search marketing er al markedsføring i søgemaskiner: AdWords, "almindelig" søgemaskineoptimering osv. Du skal fra starten af tage stilling til om du vil lade dine affiliates lave markedsføring i søgemaskinerne overhovedet. Vælger du det fra vælger du så også en del potentielle affiliates fra - som f.eks. mig. På den anden side, hvis du giver dine affiliates muligheden for at markedsføre sig via søgemaskinerne, så nytter det ikke noget at du senere kommer rendende og begrænser dine affiliates i dette medie - f.eks. ved først at tillade at de optimerer og køber søgeords-annoncer på dine brand-navne, for derefter at fjerne denne ret senere.
 
Håber det gav lidt mere mening :)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Det gav helt fin mening. Og det var også de associationer jeg fik. Det jeg ikke vidste var at nogen begrænser deres affiliates mht. SEO og SEM. Med risiko for at spørge dumt: Hvorfor gør de det? (for at undgå at skabe "konkurrenter" til sig selv..el.?)
Og hvordan gennemføres det i praksis?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :
hehe... nåh, det er brand navnene det drejer sig om. Jeg er med.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

"Problemet" generelt med at give affiliates ret til at bruge markedsføring i søgemaskiner er, at du meget vel kan risikere at dine affiliates outranker dig i søgemaskinerne. Når folk så søger på dine produkter, brand navne, eller bare relevante ord i almindelighed dukker dine affiliates sider så op før dine. På den måde kan de "æde din" trafik fra Google og de andre søgemaskiner. Søgemaskinetrafik, som du måske eller regnede for "gratis", skal du så pludselig afregne affiliate afregning for.

På den anden side, hvis du næsten ingen trafik får fra søgemaskinerne i dag, og ikke har lyst, råd eller tid til selv at gøre noget ved det, kan du jo ligeså godt sætte nogle benhårde affiliates til det.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Jep. Logisk. Og betragtningen er absolut relevant for os.
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ny indefor begrebet affiliates partnere/ programmer.

Fik ideen til bruge affiliates til markedsføring af mit prdukt fra bogen af Seth Godin, "Let your Ideavirus loose".
 
Vores produkt er en elektrisk vinduesåbner til "gør det selv" markedet, og det tyder på at vi skal have fat i de kunder, der søger after disse typer produkter og så støt og roligt gøre produktet mere kendt, mere mainstream efterhånden som vi får flere tilfredse kunder og kan tilbyde mere tilbehør. www.venset.com
 
Følgende spørgsmål dukker op efter at have læst denne tråd igennem:
 
1. Søgeord.
 
Kan alle ikke bruge alle søgeord? Skal man have tilladelse til at bruge "andres" søgeord? Er det søge ord som. brands, man ikke kan bruge. F.eks. hvis jeg bruge "google" som søge ord?
 
2. 3rd party affiliates.
 
Jeg kan forstå, der er websites, der udelukkende lever af at finde/ levere affiliates til andre websites, f.eks. min. For mig svarer det til at jeg idag sælger mine vare til en detail butik. De får rabat for at sælge min vare. En affiliate skal også have en rabat eller pris for tilbyde mine vare. De er måske bare billigere.
Så det er vel en opvejning af, hvad der er mest effektivt, ikke?
 
Det jeg gerne vil er at kunne tilbyde en kunde at kunden kan oprette et link til mig på kundens egenside. Det kan være en helt privat side. Så vil jeg gerne betale ham en bonus for hver solgt produkt, det fører til.
Jeg vil opnå kendskab til min side/ mit produkt.
Det vil blive omtalt/anbefalet af tilfredse kunder/entusiaster.
Jeg vil opbygge et netværk inden for denne type af produkter.
 
Men jeg vil gerne selv kunne styre dette, det skal selvfølgelige køre autmatisk.
 
Findes der 3rd party affiliates, der kan tilbyde denne løsning?
Findes der sofware jeg kan købe/hente, som jeg kan sætte op på min side og så selv styre det?
Et af formålene med selv at styre det, skulle jo netop være at jeg har alle informationerne om mine affiliates/ambassadører og får flere links til min side
 
mvh
 
jesper holmgaard
 
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

> Kan alle ikke bruge alle søgeord?

Hvad mener du med "søgeord"?
 
> og får flere links til min side
 
Du skal ikke blande tingene sammen - et linkprogram og et affiliateprogram er ikke det samme. Gode affiliates gider ikke arbejde for dig hvis du blot er ude efter links.
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit spørgsmål ang søgeord, var egentlig affødt af en af dine indlæg, hvor du skrev man skulle passe på med at tillade affiliates at annoncere med dine egne søgeord, brand-ord for så at tage den mulighed væk fra dem.

Kan jeg ikke bruge alle de brand ord jeg vil, når jeg oprette min Google annonce?
 
Det jeg ønsker er affiliates, som kan lide mit produkt og er stand til at troværdigt at anbefale mit produkt til andre. Det vil give mit produkt omtale og min side hits og henvisninger, hvilket jo skulle hjælpe på Google ranking
 
Findes der standard software, der kan hjælpe mig med dette?
 
Vil et større affiliate foretagne troværdigt kunne anbafale et bestemt produkt. Vil det ikke blive ligesom en stor forretning, der bare mit produkt i hjørnet længst væk?
 
jesper holmgaard
 
Side 2 ud af 2 (19 indlæg)