Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Information på website - hvad skal der stå?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense SV
Tilmeldt 6. Mar 06
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle.

Jeg har sat mig for, at min forretnings hjemmeside skal laves om, mere indbydende og informativ osv.

MEN.. hvad er det kunderne og andre vil vide når de søger på nettet efter information??

Så derfor kaster jeg bolden op for input fra jeres side, hvad vil I vide når I kommer til en side som min?

Jeg skal lige tilføje, at jeg overvejer online booking – men er ikke sikker på at det vil være interessant for mine kunder? Primær aldersgruppe er +50, dermed ikke sagt at de ikke bruger Internettet.

www.hcdanmark.dk kan i se hvordan min side er her og nu OG JA JEG VED DET design osv. ligner noget fra 1600 tallet. Så ingen kommentar herom, vel

Alt laves om, både tekst og layout. Der er ikke tidshorisont på og jeg har hugget klørene i en der påstår at han kan det der med layout m.m.

Lidt om min forretning:

Jeg sælger høreapparater, høreværn (industri, musik osv.) og plejeprodukter (til høreapparater).
Foretager høreprøve, rådgivning, justering og servicering af høreapparaterne.
Der ”kræves” tidsbestilling, derfor overvejer jeg online bookingen.
 
 
Da jeg gerne vil lægge mere sjæl og kræfter i informationen denne gang, vil jeg derfor gerne have andre (bl.a. Amino) til at komme med deres betragtninger og ideer.
 
 

Med venlig hilsen Brian

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian,

Lidt tanker: Nu er jeg ikke i målgruppen endnu, men jeg ser umiddelbart to tilgange til det:
 
1.    Folk som ved at de skal have et høreapperat og som er så langt i beslutningsfasen at de er igang med at afsøge udbuddet af fabrikater modeller osv. Her kan du slå på de tekniske detaljer samt brugervenlighed osv.
 
2.    Der er også de folk som ikke er så langt i processen endnu. Folk som måske er ved at miste hørelsen, men som ikke helt er rede til at tage det skridt det er at få et høreapparat. Da det alt andet lige er et tegn på at man er ved at komme op i årerne. Til dem vil jeg slå på (informere om) ting som de  kosmetiske detajler ved de nye modeller. Her tænker jeg på at de er så små efterhånden at man ikke ligger mærke til. Nu kender jeg intet til høreapparater, men du må selv kende de problemer og overvejelser som folk står med i de forskellige situationer.
 
Jeg vil i alle tilfælde sørge for at tage en spin selling approach til det. Sørge for at fremhæve de løsninger du har på de probs som folk står med. 
 
NB: Lige en lile lussing til sidst. Jeg syntes at brugervenligheden på dit site falder betydeligt i kraft af at du har placeret din menu i højre side i stedet for i venstre. Det virker ikke progressivt, bare irriterende
Tilmeldt 2. Mar 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Ærgerligt at du ikke vil have feedback på udseendet, ellers skulle du godtnok få...! En ting der er helt vildt irriterende for dem der (som jeg) altid har "foretrukne" åbent i venstre side af skærmen - det betyder at billederne glider ind over de første 3-4 bogstaver i sætningerne på din side, så man ikke kan læse dem. Træls!
 
Jeg tror du skal overveje at opdele produkterne på en anden måde. Hvem ved hvilken leverandør der laver hvad, og hvem gider at læse det hele igennem. Hvis du nu i stedet for grupperede høreapparaterne osv. i produktgrupper efter størrelse, ydelse eller hvad du nu kan finde på, men med blandede leverandører, ville det blive mere overskueligt for dine kunder at finde den type de søger efter, i stedet for at skulle lede under en leverandør..
Det du altid skal slå på et hvad kunden får ud af det. For nylig var jeg på et salgskursus hvor den meget brugte EFU model blev forklaret. E(genskaber), F(ordele), U(dbytte), og vi lærte at man som sælger er meget fokuseret på egenskaberne fordi de er så håndgribelige, men det der sælger er de fordele det giver kunden og især det udbytte han får ud af det. Så det er ikke specifikationerne du skal sælge på, men det næsten usynlige, ikke generende høreapparat, der gør hverdagen let for kunden, - hvis du forstår hvad jeg mener.  Du kunne også fremhæve nogle produkter som "HøreCentralen anbefaler.." for det må da være en jungle at finde rundt i, hvis man ikke er expert.
 
Måske du også skulle prøve at få din side til at se lidt offentlig/lægelig ud, hvilket jeg tror vil få din målgruppe til at have større tillid til siden. Jeg kunne forestille mig at en on-line booking ikke ville være nogen succes - når det drejer sig om folks helbred vil de gerne tale med en levende person og være sikker på at være ventet, når de har bestilt tid. Det har også noget med serviceniveau at gøre, som igen hænger sammen med tilliden.
 
Og hvad med priserne - er de hemmelige??
 
mvh
Helle
Fra Odense SV
Tilmeldt 6. Mar 06
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Aller først, tak for så hurtige indput.

Jeg vidste det... i kunne ikke dy jer for at kommenterer selve designet, vel
Det hele er "brygget" akut sammen af en der ikke ved hvad han laver (mig), så derfor skulle der ikke ses på den side af sagen
 
Jeg har aldrig forstået det der med menu venstre kontra højre side, men hvis det i den store verden er "forbudt" i højre, er det noteret.
 
Det med booking var en tænkt som en mulighed når kunden alligevel er på siden, virker ved fysio, frisør og andre. Men det kan da godt være at mine kunder fortrækker "stemme" i telefonen. Lægges forløbigt på overvejer listen.
 
#Helle
Det med at opdele produkterne på den måde du beskriver, har jeg ikke tænkt på som en mulighed. Men da absolut vær at overveje, som en anderledes måde at præsentere tingene på.
 
Ved ikke om siden skal se "offentligt/lægeligt" ud, men en ting er sikkert. Det skal ikke fyldes med alverdens tingle tangle osv. Alså så ren og enkelt som muligt.
 
#Claes
Jeg er ikke meget for at skrive det al for teknisk, selvom der er nogen som gerne vil læse det. Det kan hurtigt blive for meget og for kompliceret. Så her må de ty til producenterne for saftige detaljer.
 
Jeg har noteret jeres betragtninger, men der må da gerne kommer flere fra I andre. Hold jer ikke tilbage.
 
PS. Priser snakkes der ikke så meget om på nettet, måske priser startende fra og max priser. Det har vist sig at kunderne hænger sig i prisen de ser på en given model og så viser det sig at den valgte model ikke kan afdække deres behov. Så er det næsten umuligt at hjælpe dem vider.

Med venlig hilsen Brian

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)