Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Risiko ved cloaking?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kræver jo, at han finder ud af at der benyttes cloaking. Jeg er overbevist om, at de bedste cloakingsider er konstrueret så godt, at langt de fleste mennesker vil have MEGET svært ved at opdage det.

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 05
Indlæg ialt: 169
Fra  Microsys Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Altså, lad os for sjovs skyld antager at
du chekker opimod Google bots IP addresser
+ useragent + robots.txt hit (som er hvad
5 sek hjerne aktivitet fra min side
umiddelbart bringer op) ...

Du skal som minimum stadigvæk i hvert fald
kombinere det med så at spytte det samme "SEO"
materiale i hovedet på folk der har fundet din
side igennem Google. Ellers bliver du afsløret
i det øjeblik en konkurrent laver en søgning
og ser din tekst er forskellig fra det søgte.

Det er i hvert fald sådan jeg lige umiddelbart
kan se det... Men jeg er da af ren nysgerrig (!)
ret interesseret i at høre evt. løsnings foreslag.

Jeg kom foriøvrigt til at tænke på en side vedr.
emnet: http://fantomaster.com/fantomNews/

Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube

Fra Midtjylland
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg må indrømme, at jeg aktuelt ikke er dygtig nok til at anvende cloaking.
Daniel, desuden er jeg udfra et etisk synspunkt meget i tvivl om, jeg finder cloaking all right.

Anvendelsen af begreber som etisk søgemaskineoptimering er ikke alene forbeholdt de seo konsulenter, der ikke forstår at anvende cloaking, selvom man kunne få det indtryk.
De fleste er vel interesseret i at tjene penge :-)

Men jeg er ganske givet blevet nysgerrig på at vide mere om denne metode. 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

> Hvad med, at udgive den som en ebook?

Nej, vi gider ikke være forlægger selv. Det har vi simpelt hen ikke tid til.
 
 
> Og anmelder det :-)
Nej, den risiko er nok den mindste. Google får en milliard emails af den slags og har ikke tid til at se på bare en brøkdel af dem. Og selv dem de faktisk tjekker vælger de oftest at løse algoritmisk frem for ved manuel udelukkelse.
 
> etisk søgemaskineoptimering
 
Etisk søgemaskineoptimering er for mig at se ligeså tåbeligt et udtyk som "fredsbevarende styrker" - opfunde af folk der ikke vil vedkende sig det de laver, og i stedet prøver af affærdige det med et par smarte akademiske bemærkninger. Særligt grotesk er det set i lyset af, at de virksomheder jeg kender til som fokusere på at de er åhhh så skide etiske, opfører sig DYBT uetisk (efter min mening) når det f.eks. handler om hvordan man behandler og aflønner sit personale eller i forhold til hvad de fortæller deres kunder - eller rettere sagt, hvad de lyver om i forhold til deres kunder. Som f.eks. når de bilder deres kunder ind at skjulte links fra deres hjemmeside tilbage til leverandøren ikke skader dem, eller når de opkræver kunderne store beløb for at markedsføre sg i et marked hvor man IKKE opnår resultater uden at være meget agressiv. Det synes JEG er uetisk og derfor er jeg ved at brække mig hvergang en af disse leverandører snakker om etik i den ekstremt begrænsede form de taler om.
 
I krig, såvel som i markedsføring, handler det om at overvinde konkurrenterne, vinde deres land, og deres kunder. Så kan du kalde det etisk eller ej, men dem der bliver skudt er sgu nok ligeglade om det er en angrebsstyrke eller en fredsbevarende styrker der har gjort det.
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :
For mig at se er etik et spørgsmål om kunden er vidende om teknikken eller ej. Selv ved "almindelig" søgemaskineoptimering er der jo risici, og er det så etisk? Er det uetisk?
 
Cloaking er netop en fed strategi, netop fordi at den kan bruges på flere måder, hvilket så (i mine øjne) gør den (det som I nok vil kalde for) "lovlig". Så længe det bruges uden at spamme, i den forstand at søgeren får det ønskede resultat, og kunden er vidende om teknikken, og de forbundne risici der iøvrigt er i SEO-verdenen. De er overalt

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 05
Indlæg ialt: 169
Fra  Microsys Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ved bare at hele domænet var
wipet fra Google DB nogle uger efter
jeg anmeldte siden. (Men jeg har så
nok ikke været den eneste -- siden
var forholdsvis grov på mange måder.)

Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey
 
Det kan også "let" være et tilfælde. At siden var lavet af "amatører" og derfor blev fjernet under en lidt mere grundig crawling. Sommetider bliver algoritmerne jo tilpasset "flaws"  og dermed mere grundige. Kan jo være, at den type cloaking er set tidligere, og google derfor har valgt at køre dette i sin algorithm for at undgå denne type sider. Kan som du selv siger også være tidligere "indberettelser"... Google er ihvertfald ikke SÅ aktive hvad angår mails til dem

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er næsten 100% sikker på at en indrapportering om spam IKKE fører til en sådan sletning indenfor få uger. Hvis det sker, er det normalt noget der tager måneder.
Fra Midtjylland
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
>Som f.eks. når de bilder deres kunder ind at skjulte links fra deres hjemmeside tilbage til leverandøren ikke skader dem,

Det herlige ved begreber/udsagn som etik er jo netop, at der ikke er noget facit på, hvad der er etisk korrekt eller ukorrekt. Vi vælger jo selv, hvorledes vi betrager etik og i hvilken sammenhæng vi oplever noget som etisk eller uetisk.
Man kan da også godt diskutere, om hvem begreber som
etisk søgemaskineoptimering er til for; som salgsargument overfor kunden eller for at fastholde sig selv som havende samvittighed (etik)? - trods man måske lave andre ting,der ligesåvel kan opfattes uetisk af andre!!!

>For mig at se er etik et spørgsmål om kunden er vidende om teknikken eller ej

Her er jeg meget enig.

Nå er vist ret off topic efterhånden.
Men spændende at høre om cloaking.
Fra Midtjylland
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

> Men spændende at høre om cloaking.

Helt enig. Også selvom vi naturligt nok ikke får forretningshemmeligheder
I det hele taget må jeg sige at SEO området forekommer mig på næsten alle måder ekstremt.
 
I øvrigt også enig i Mikkels overvejelser om etik i forretning og krig - og fik desuden en lille latter.
 
Talk about absurd... Men smart for nogle - lige til at dreje og udnytte
 
Side 2 ud af 2 (20 indlæg)