Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af Tøj-webshop..... Hvordan?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

 Nu har jeg tænkt mig at kaste mig ud i et projekt omkring at starte en webshop op med Herre (unge) Tøj mm.

Og til det har jeg nogle spørgsmål;

Hvor meget koster det at oprette?

Skal man være 18 for at starte den op?

Hvor meget plads bruger i på sådan noget?

Hvor meget tid?

Hvordan aflønner jeg mig selv?

Hvordan skaffer jeg mærker til min shop?

 

Indtil videre så har jeg tænkt om hvilke mærker jeg vil sælge og regnskab kan jeg nok godt få en ven til at lave.... 

Fyr endelig løs! 

På forhånd tak! Smile Og god weekend Big Smile

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Dit profilnavn på Amino er "Tid til forandring".

Alligevel har du tænkt dig at gøre som ca. 100.000 andre, nemlig at starte en webshop med tøj.

Dine spørgsmål burde gå mere i retning af:

  • Er der behov for sådan en webshop? 
  • Hvordan skiller jeg mig ud fra mængden?
  • Har jeg økonomi til at markedsføre et (forhåbentlig) anderledes koncept?

Prøv at se på de eksisterende shops, og find ud af hvad der kan gøres bedre.

Hvis du undervejs får gode ideer (og det gør du jo nok), så skriv dem ned til senere brug.

Når du har samlet ideer nok til at lave en forretningsplan, så søg information på f.eks. "Ivækst" om alle de øvrige ting.

Håber du kan bruge indlægget her til et eller andet :-)

 

Mvh.

Ditbrugtmarked

Tilmeldt 20. Aug 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det kræver ret meget at oprette din egen webshop. Som det bliver nævnt er der rigtig mange som har haft samme ide (fashionwear.dk, smartguy.dk, etc.) så for at din webshop kan overleve skal du være unik. Du kan ikke oprette en webshop på torsdag og så regne med at du har fået 25 nye ordre fredag, det kræver tid og insiderviden. Du skal vide hvordan du får kunder til at handle i din webshop frem for i de andres, som de måske i forvejen kender. Som hovedregel er det en fordel at blive godkendt som virksomhed når du skal starte din webshop. Altså, registrer din virksomhed så du får et cvr nummer, og så få din shop godkendt af e-handelsfonden...

Jeg kan besvare nogle af dine spørgsmål:

Hvor meget koster det at oprette?
Selve prisen på din webshop er forskellig fra udbyder til udbyder, jeg kan anbefale www.dandomain.dk 's webshopløsning, priser står på deres hjemmeside. derudover kræves at du har en aftale med PBS (www.pbs.dk) før folk kan betale dig over nettet. Derudover skal du have et design til din webshop. Dandomain har nogle standart designs du kan vælge til din webshop, men hvis du vil have en unik shop, skal du have fat i en grafisk virksomhed der kan hjælpe her (hvis du ikke selv kan kode). Prisen der kan variere fra alt mellem 2 og 10.000 kr, alt efter virksomhed og alt efter hvordan din hjemmeside skal se ud. Dette er blot din virksomhed, nu skal du også tænke over at du skal have en del penge til at bestille varer hjem for. Du får ikke et stort sortiment hjem for 5.000 kr. regn minimum med 10.000 kr. til produkter, og dette er minimum.

Skal man være 18 for at starte den op?
Der står ingen steder at man skal være 18 for at være iværksætter, der er mange eksempler på folk under 18 der har opnået noget stort som iværksætter (f.eks. www.shalux.dk), men du skal være 18 for at "købe" en webshop. Dvs. er du under 18 må du snakke med dine forældre om virksomheden kan stå i deres navn indtil du selv fylder 18.

 Hvor meget plads bruger i på sådan noget?
Kommer an på hvor mange produkter du får hjem. Regn med at du skal have plads til en 4-5 flyttekasser med produkter, derudover ska du ha plads til eventuelle returvarer osv. Hvis du har et ok stort værelse kan det sagtens bruges, men så regn ikke med det store gulvplads.

Hvor meget tid?
Regn med at det kommer til at koste dig meget tid. (Jeg aner ik hvor gammel du er, men efter dit spørgsmål med om man skal være over 18, regner jeg med at du er under 18, og derved igang med din uddannelse)
Dels er der den tid du skal bruge til at optælle de varer du har modtaget, lægge dem i orden, føre produkter ind i systemet (webshoppen), pakke ordre, sende dem afsted, rette i systemet, modtage opkald fra kunder, besvare emails osv, men så er der også den tid du skal bruge med sælgere m.m. dvs. en række møder. Så regn med at det godt kan koste tid, så hvis du går i skole fra 8-16 hver dag, og har fritidsaktiviteter derefter, så kunne det godt være du sku overveje opstarten af din virksomhed endnu en gang.

Hvordan aflønner jeg mig selv?
Dette spørgsmål kan jeg ikke besvare 100%. Selvfølgelig skal du have løn for dit arbejde, men det er sådan set op til dig selv hvordan du vil aflønne dig selv. Blot skal du huske at overskudet af salget ikke går direkte ned i din lomme. for af overskudet skal du også lægge penge til side, så du kan bestille nye varer hjem igen og evt. udvide dit sortiment...

Hvordan skaffer jeg mærker til min shop?
Du kontakter en sælger og aftaler en møde med ham. Hvis du ved hvilke mærker det er du vil handle med, så kontakt først firmaet og sig at du har denne ide, så skal de nok sende dig videre til en sælger.

Hvis du har flere spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig :)

//Jacob Rasmussen

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg sidder pt. med et webprojekt der omhandler en webshop med tilhørende website. Hvis det skal gøres rigtigt skal du påregne en hel del tid bare til forarbejdet.

Min projektplan indeholder pt. 5 faser med 86 delprojekter. Hvis bare hvert delprojekt tager 2 timer kan du seslv begynde at regne på det (de tager i snit mere).

Men ellers er det gode kommentarer der er kommet fra de andre. Kommentarer som du bør tage til efterretning :)

Mvh.

Michael

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)