Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personligeforhold ved konkurs

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nogle tekniske spørgsmål vedr. konkurs som jeg håber der nogen der kan hjælpe med?

Grunden til at jeg spørger at jeg har et ApS der muligvis bliver erklæret konkurs inden for den nærmeste fremtid og jeg vil derfor gerne minimere "skaderne" i privaten.

Jeg bor(ejerlejlighed) sammen med min kæreste der også er selvstændig(meget sund virksomhed) - vi har hver vores holding selskaber der ejer hver vores virksomheder men vi ejer lejligheden sammen.

Jeg har i min virksomhed en kassekredit på 400.000kr. der er fuldt trukket og jeg hæfter for den personligt, det store spørgsmål er så:

 1) hvad gør banken hvis min virksomhed går konkurs?

2) kan jeg gøre noget så det kun går ud over mig og ikke min kæreste - altså så lejligheden ikke bliver rørt - det vil også være træls hvis min kæreste skulle afbetale min gæld?

3) er der nogen der kender en god advoktat til ovenstående rådgivening i KBH?

4) er der andet jeg skal være opmærksom på?

 På forhånd tak for hjælpen!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

1. Går mod dig personlig.

2. Hmmmm.......banken vil nok gå efter din halvdel.

3. Prøv da en advokat her fra Amino.

4. Har du flyttet kapitalen op i holdingen?

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Selvstændig2300

Nu kender jeg ikke dine forhold til bunds - men min første indskydelse er, at det måske er muligt for dig, at få en fornuftig aftale (fx. en afdragsordning?) med den bank, som har stillet kassekreditten til rådighed. På den måde vil du kunne søge at undgå, at banken går efter jeres lejlighed (som banken måske har pant i?)

Din kæreste vil under normale omstændigheder ikke have pligt til, at afbetale din gæld - med mindre hun fx. har stillet kaution eller ligefrem er låntager, men dette går jeg ud fra, at hun ikke er idet du skriver "min gæld."

Jeg vil håbe for dig, at konkursen undgås og at din virksomhed kommer på fode igen! 

 Med venlig hilsen

Kirsten Dalum

DALUM LAW CONSULTING s.m.b.a.

www. dalum-law.dk

 

Dalum Law Consulting smba  - et stærkt fokus på erhvervslejeret

www.dalum-law.dk  

 

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)