Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

webshop med DVD'er

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg er igang med at lave en webshop, som sælger DVD'er (til danmark og Europa - senere USA, men ikke lige nu).

Jeg har i mange år kørt personejet webdesignfirma, og er rimeligt inde i det. Men nu skal jeg jo til at sælge reele produkter, hvilket er noget jeg ikke har prøvet før. Har derfor et par spørgsmål:

1) Hvilken firmaform vil i anbefale?
2) Hvad er produktforsikring, og hvilken slags skal jeg have?
3) Er der andre ting jeg skal tænke på? (kan selv lave shop, dvd og det hele, så mere rent juridisk)

Jeg regner ikke med at sælge sindssygt meget, første mål er 20 dvd'er om ugen.

Tak!

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke noget med at der er forskellige kodeks i forskellige lande for netop at undgå at man kan sælge over hele verden / europa? (ved det ikke men synes at have hørt om det).

Synes ikke at du har brug for nogen særlig forsikring ved salg af dvd'er.

Jeg ville nok bare vælge at lave et enkeltmandsfirma indtil jeg var sikker på at der var noget overskud da det er klart det nemmeste regnskabsmæssigt.

 

Held og lykke :-)

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener godt du må sælge DVD-film til andre lande.

Du må bare ikke importere DVD-film, og derefter videresælge dem... Det er ikke lovligt..


Rune, jeg vil nødig ødelægge din ide, men tænk dig om en ekstra gang inden du åbner en DVD shop... Avancen er ekstrem lav og konkurrencen er benhård. Jeg har selv haft en DVD shop for et par år siden, men valgte at droppe det..


20 DVD'er om ugen er et MEGET ambitiøst mål Wink




Mvh. Anders.

Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune, og I andre.

Jeg havde på et tidspunkt også forestillet mig, at jeg ville kaste mig ud i netop denne branche. Dog mere fokuseret på spil. Men som jeg kom igang med at undersøge markedet, fandt jeg hurtigt ud af at de store DVD drenge, er ejet af enten større firmaer eller kapitalfonde.

Fx. dvdstrax.dk ejes af et norsk selskab, som representeres i DK af selveste Cinemax.

CDON.com ejes af svenske MTG, som er en kæmpe mediekoncern der bl.a. har VIASAT.

moviezoo.dk ejes af Scanbox Entertainment, som alle ved distriburere film. De ejer også Video Club, som er en udlejningskæde der forefindes i mindre kiosker og ligne.

dvdoo.dk er et A/S selskab, der har flere forskellige selskaber under sig. Bl.a. engrossalg af DVD'er samt Radio og TV.

Dette er bare for at nævne nogle få. Det der er fælles for disse virksomheder er, at de kan udnytte stordriftfordele. Altså købe stort ind, presse prisen i bund, så de kan konkurrere på prisen.

Ud over internetbutikker, er der de fysiske butikker man skal konkurrere med. Og lad os indse det... 50 kr. film markedet er stort. Og hvorfor skulle jeg give 50 + fragt på dit site, og så vente 2 dage på at få den, når jeg kan gå i Blockbuster, Bilka, Stereo Studio, Fona, Merlin, Kvickly osv osv. og få den samme vare med hjem nu, til den samme pris, uden fragt?

Jeg håber du har noget, der gør at du er anderledes end alle de andre. Fx. danmarks største udvalg af Bluray / Musik DVD / Film der ikke er kommet til DK eller ligne.

Bare et par strøtanker her fra. Smile

"Det kan ikke gå værre end galt..."

Tilmeldt 21. Oct 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Mange tak for jeres svar. Jeg skal dog ikke sælge film eller lignende - og jeg forstår sagtens jeres argumenter omkring det.

Jeg skal sælge DVD'er med tutorials / step-by-step guides til brug af Open Source software. Altså, hvordan får menigmand f.eks. strikket en hjemmeside sammen i Joomla uden at skulle lede alle tutorial sites efter på nettet. De skal være projekt-baseret, så man i slutningen får et reelt produkt ud af det, og jeg kan lave videoerne selv fra min computer.

Så siger i sikkert: Hvorfor ikke bare sælge tutorials over nettet? Jeg har tænkt meget over det, og har generelt den opfattelse, at min målgruppe foretrækker at have en fysisk guide at holde sig til. Altså en slags alt-i-en pakke, som gør det lidt mere overskueligt, hvis man ikke lige har hjemme i webbaseret software.

DVD titlerne kommer så til at hedde noget a la:

"Lav din egen hjemmeside..."
"Lav din egen webshop..."
"Lav din egen blog..."
"Lad din egen...."

Der er meget mere i det, men synes allerede jeg har afsløret en del :-)

Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan du bare se... Du sælger jo noget HELT andet end de andre.

FABELAGTIGT! Big Smile

Held og lucky!

"Det kan ikke gå værre end galt..."

Tilmeldt 21. Oct 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak :-)

Tilmeldt 11. Oct 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil lige melde mig under fanen som en potentiel køber af dit produkt. Jeg har en ide om at starte min egen webshop. jeg har ingen erfaring på området, men jeg håber alligevel på at kunne lave den selv - er det for optimistisk? Jeg håber på at kunne finde en pædagogisk how-to manual som præcist viser mig hvordan og hvorledes - og din virker til at være noget lignende?

Og er dit produkt færdigt og i handlen?

Fantastisk koncept! Det skal nok blive en succes!

Venligste hilsner fra Cecilie

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 26. Aug 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj

Det er godt at høre :-)

Produktet er desværre ikke færdigt endnu, så du må vente lidt. Ellers skriv en mail til mig, så kan jeg prøve at hjælpe dig lidt igang.

Mvh Rune

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)