Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inkaso varsling

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Vil lige hører om reglerne for at sende et inkaso varsling. Skal dette brev sendes anbefalet eller hvordan ser man på det? Har et par kunder som man ikke hører fra selv om man har ringet, lagt besked og sendt rykkere.... Skal jeg bare sende brevet eller skal det sendes anbefalet?

Jesper

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

det, op til dig selv har ikke noget med det at gøre. det er kun hvis du være sikker på at folk får det

Tilmeldt 6. Aug 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Grundlæggende set skal du kommunikere på samme måde som du plejer med den omhandlende kunde. dvs at har du en kunde du normalt sender mails til er det nok at sende en rykker med inkassovarsel via mail. Ellers anbefaler jeg som juridisk rådgiver at du sender det anbefalet til din kunde. Du skal være opmærksom på de krav der stilles til en rykkerskrivelse. Er de formelle krav ikke iorden vil byretten afvise din sag efterfølgende.

Grundlæggende skal du formulere ret specifikt at såfremt betaling ikke sker senest 10 dage fra dato vil sagen blive overgået til inkasso hvilket betyder yderligere omkostninger for kunden. (der er strenge krav til netop denne formulering)

Bemærk at der ligeledes er regler for hvor mange rykkere du må pålægge rykkergebyr (3x100kr) men ingen regler for antal rykkere.

Kontakt mig via info@agenthuset.dk hvis du ønsker bistand i forbindelse med inddrivelse af dine krav og husk at det ikke altid økonomisk kan betale sig at overgive sagen til inkasso.

Håber du kan bruge mit svar til at presse dine kunder lidt med.

Venlige hilsner

Karina Svendsen, Partner Agenthuset

www.agenthuset.dk
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)