Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-mail generator - findes det?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi anvender i dag (med tilfredshed) e-brev.info til afsendelse af nyhedsbreve til vore kunder. Hvis vi ønskede det, kunne vi tilpasse disse nyhedsbreve, således at de indeholder kundens navn m.m.

Det jeg savner, om som jeg ikke kan finde noget steds, er et "email-system", som kan håndtere følgende case:

Vore kunder kan i dag oprette en model-bil agent med visse kriterier (bilmærke, årgang, farve osv. ). Når det lykkes os at skaffe en modelbil hjem, der opfylder kriterierne, vil vi gerne (automatisk) kunne sende en (html) mail til kunden med oplysning om, at modellen er kommet hjem, og kan bestilles. Mailen skal udover denne tekst indeholder billeder af modellen.

Vi kan naturligvis blot generere en tekst-mail til kunden via "sendmail" i php, men jeg savner et system, hvor:

- Man kan oprette en html-mail-skabelon med diverse tekst og grafik (som var det et nyhedsbrev)

- På foruddefinerede placeringer gøres plads til dynamiske data (i casen herover ville det dreje sig om modelbilens navn, pris, billeder af modellen osv.)

- Når jeg får brug for det (når modellen kommer hjem) skal jeg kunne sende en mail (eller xml-fil eller lign) til systemet. Denne mail indeholder så de data som blev defineret i skabelonen herover (modellens navn, pris, sti til billeder osv.).

- Systemet sammensætterog sender så html-mailen til kunden ud fra den på forhånd definerede skabelon sammensat med de leverede data.

Hvad jeg med andre ord søger er et system der går fra masse-udsendelse af nyhedsbreve til ad hoc, dynamiske html-mails baseret på skabeloner.

Spørgsmålet er, og et sådant system findes - der må da være andre, der har dette behov?

Med forventningsfulde hilsener

Thomas

 

Fra København
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 253
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender ikke til et system som allerede er lavet men det KAN laves ;) thomas@hxs.dk så skal vi finde en pris til dig

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Her kommet et virkelig lavpraktisk forslag (og det kan godt være, at det slet ikke opfylder dit behov):

Har du prøvet at bruge Word's modul til brevfletning? Det kan nemlig også sende e-mails. og det har jeg brugt (med succes) til at udsende mange, individuelt tilrettede mails, på een gang.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kirsten og HXS

 

Tak for jeres besvarelser.

Jeg er i første omgang primært interesseret i (om muligt) at høre om eksisterende løsninger, som er fuldt ud automatiske, således at jeg kan initiere en mailafsendelse blot ved at overføre de nævnte data til udbyderen af løsningen.

Mange venlige hilsener

Thomas

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)