Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Egen markedsføring

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jun 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

hej,

 

så kom tiden til mit første egentlige Amino indlæg. Jeg driver et lille konsulent-firma og står som alle andre over for spørgsmålet: Hvordan bruger man bedst muligt sit begrænsede markedsføringsbudget. Jeg har lidt google ad-words pt, men burde man lave en glitrende brochure, indrykke annoncer i Erhvervs-Bladet, eller noget helt fjerde?? hvad virker bedst??

Min udfordring er den, at min ydelse er meget smal, rådgivning om salg og markedsføring i Tyskland, og kun Tyskland. Se www.neue-wege.dk Dvs jeg skal kun ramme firmaer, der er i gang (og lige knap er tilfredse med salget i Tyskland) eller firmaer, der overvejer at gå i gang i Tyskland.

Jeg ville være taknemmelig for et par tips fra andre, der også bokser med at prioritere deres markedsføringsbudget.

Troels

 

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det lyder lidt som om MF budgettet er fastlagt. Hvis det er tilfældet kan jeg kun sige at det er vigtigt at fokusere sin indsats få steder fremfor at skyde bredt, samt selvfølgelig at forsøge at benytte de kanaler der rammer ens potentielle kunder.

Fordelen ved AdWords fremfor en reklame i et blad, er at du ved præcist hvor mange besøgende du får, og hvor mange penge du kaster efter det. Senere kan du regne ud hvad en enkelt købende kunde koster.

Du har desuden mulighed for gratis PR. Det det handler om her er at du kan gøre en eller flere journalister nysgerrige nok omkring din forretning til at skrive om det. Køb evt. Thorborgs "Iværksætter til jeg dør" eller "E-pusher" - De kan begge varmt anbefales.

Mvh.

Michael

Fra Skive
Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Hvis du er til lidt fodarbejde, så er du velkommen i mit nye forum, hvor du er velkommen til at reklamere frit for din forretning.
Du kan opsætte din profil med links og banner. Du kan oprette en gruppe, der omhandler dine produkter/ydelser m.m.

Kig forbi.
http://fri-rum.ning.com/ (Dog kun tænkt til danskere)

Ellers er der:

http://avera67.ning.com Der er mange verdensdele repræsenteret også et par tyskere ;-)

Tanja

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du skal vælge medie og kommunikatonsform, er der ét grundlæggende spørgsmål, du altid skal starte med  (hvis du havde haft ét af mine visitkort, ville du vide det): Hvad vil du sige til hvem?

Du skal så vælge det medie, der mest præcist rammer netop din målgruppe.
I dit tilfælde, hvor du beskriver målgruppen som meget smal, vil jeg foreslå et salgsbrev fulgt op af telefonopkald.

Hvis du skal annoncere, skal det være i blade, der handler om eksport - f.eks. hvis erhvervsbladet kører et tema.

Det burde være forholdsvis nemt at brænde igennem med en "lonely rider"-historie om "Manden der red sydpå - og det var ikke for at holde ferie" i den danske erhvervspresse. Vi hører så meget om fjerne lande - det ville være forfriskende med en god, tysk succeshistorie.

Held og lykke med det.

mvh Hans

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)