hej,
så kom tiden til mit første egentlige Amino indlæg. Jeg driver et lille konsulent-firma og står som alle andre over for spørgsmålet: Hvordan bruger man bedst muligt sit begrænsede markedsføringsbudget. Jeg har lidt google ad-words pt, men burde man lave en glitrende brochure, indrykke annoncer i Erhvervs-Bladet, eller noget helt fjerde?? hvad virker bedst?? Min udfordring er den, at min ydelse er meget smal, rådgivning om salg og markedsføring i Tyskland, og kun Tyskland. Se www.neue-wege.dk Dvs jeg skal kun ramme firmaer, der er i gang (og lige knap er tilfredse med salget i Tyskland) eller firmaer, der overvejer at gå i gang i Tyskland. Jeg ville være taknemmelig for et par tips fra andre, der også bokser med at prioritere deres markedsføringsbudget. Troels
|
Hej,
Det lyder lidt som om MF budgettet er fastlagt. Hvis det er tilfældet kan jeg kun sige at det er vigtigt at fokusere sin indsats få steder fremfor at skyde bredt, samt selvfølgelig at forsøge at benytte de kanaler der rammer ens potentielle kunder.
Fordelen ved AdWords fremfor en reklame i et blad, er at du ved præcist hvor mange besøgende du får, og hvor mange penge du kaster efter det. Senere kan du regne ud hvad en enkelt købende kunde koster.
Du har desuden mulighed for gratis PR. Det det handler om her er at du kan gøre en eller flere journalister nysgerrige nok omkring din forretning til at skrive om det. Køb evt. Thorborgs "Iværksætter til jeg dør" eller "E-pusher" - De kan begge varmt anbefales.
Mvh.
Michael