Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giv jeres støtte til dk-hostmaster

Side 7 ud af 8 (75 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Folk tjener også penge på det allerede i dag. Der er nogle firmaere der får op til 800kr for at administrere et domæne i dag. Andre forlanger 100-200 i oprettelse.

Som webmaster kommer jeg måske til at betale 20-40rk mere for et domæne, men hvis det betyder at systemet virker og jeg slipper for at betale DK-hostmasters genopretnings gebyre og rykkere når de glemmer at sende faktura, så vil jeg være lykkelig

Folk der ikke har råd til at betale den sjat mere, har ikke noget at bruge et domæne til

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg har været registrator i mange år, så bare lige for at understrege: Vi er mange, også registratorer, der er imod at systemet skal ændres - specielt er det en rigtig dårlig ide med shared registry. Man kan sagtens finde ting at kritisere DK-Hostmaster for i dag, men det alternativ der lagt frem er meget værre - ikke en forbedring.

 

Der vil helt sikkert altid være fordele og ulemper. For mit vedkommende er jeg dog glad for et shared registry og for at der kommer konkurrence på markedet. Mine .org domæner som Afilias håndtere, koster mig $9.69 USD om året. Om de så kostede 3 gange så meget, ville det ikke ha indflydelse på om jeg skulle købe et domæne eller ej.

For nogle mennesker er sole registry måske en fordel, det skal jeg ikke kunne sige, Men for mig er det 100% kun en fordel at Afilias kommer til at styre admindelen. Jeg er meget glad for den måde de har håndteret mine .org domæner.

Det jeg hader ved denne debat er at folk overvejende bruger fordomme og formodninger som argument for det ene er bedre end det andet, i stedet for at se på de fakta der foreligger.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forholder mig udelukkende til fakta - og fakta er, at jeg har set og hørt om utallige episoder, hvor shared registry var den direkte årsag til, at folk var ved at miste deres forretning og gå helt på røven, fordi en urimelig host holdt deres domæne som gidsel i en strid om f.eks. hosting.

Med single registry, som i Danmark i dag, kan den slags ikke ske, da du altid kan få administrationsrettighederne overdraget direkte fra DK-hostmaster - en udbyder kan ganske enkelt ikke holde på dit domæne. Det vil de kunne med shared registry - og uanset alle lovninger om, at det skam ikke kan og bør ske, ja så sker det altså på de domæner der i dag adminstreres som shared registry. Det hjælper ikke en iværksætter at der er mulige retslige represalier overfor en host der misbruger systemet - inden sagen når så langt er hans virksomhed lukket. Hvor mange Amino-shop ejere ville f.eks. kunne tåle at blive lukket ned i flere måneder - f.eks. henover julen? Hvor mange penge mon der så er tilbage at kæmpe i retssystemet for?

Jeg er ikke villig til at ofre så meget som en eneste iværksætters forretning, til fordel for, at nogle enkelte registratorer kan få udløsning for deres had til DK-Hostmaster.

Tilmeldt 23. Mar 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer W Hansen:
Folk tjener også penge på det allerede i dag. Der er nogle firmaere der får op til 800kr for at administrere et domæne i dag. Andre forlanger 100-200 i oprettelse.

Det er en helt anden snak, og et helt andet emne. Det vi taler om er udgifter til domænet og de ligger helt fast med dk-hostmaster det gør de ikke med dotdk´s model.

Kristoffer W Hansen:
Som webmaster kommer jeg måske til at betale 20-40rk mere for et domæne, men hvis det betyder at systemet virker og jeg slipper for at betale DK-hostmasters genopretnings gebyre og rykkere når de glemmer at sende faktura, så vil jeg være lykkelig

Det problem har jeg aldrig været ude for, men det er måske fordi jeg bruger betalingsservice, det virker ubeklageligt.

Kristoffer W Hansen:
Folk der ikke har råd til at betale den sjat mere, har ikke noget at bruge et domæne til

Hvorfor betale mere når der ikke er grund til det. Iøvrigt et mærkeligt udsagn. Så kan jeg jo også sige, hvis du ikke vil betale 20 kr. mere for 1 L mælk, så har du ikke noget at bruge mælk til. Synes du selv det lyder fornuftigt?.

 

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg forholder mig udelukkende til fakta - og fakta er, at jeg har set og hørt om utallige episoder, hvor shared registry var den direkte årsag til, at folk var ved at miste deres forretning og gå helt på røven, fordi en urimelig host holdt deres domæne som gidsel i en strid om f.eks. hosting.

Det med fakta var nu heller ikke dig jeg tænkte på, kan godt se det evt. kunne forstås på den måde og det beklager jeg.

Jeg har set lige så mange af den slags sager med sole registry. Eks Dandomain og dem der hed Web10 før, har flere gang nægtet ar redelegere hvis der har været en tvist om hvorvidt kunden skyldte penge eller ej. Så jeg er ikke enig i at der bliver forskel der. Sagerne bliver måske nogle andre, men jeg tror ikke vi får flere at se.

Jeg tror ikke der er mange - hverken iværksætter eller enterprice størrelse - der kan tåle meget mere end nogle enkelte dages nedetid før det kommer til at gøre ondt. Det er ihvertfald min erfarring.

Hvis man ser på hvordan mange idag har købt sit domæne, så har de allerede nu et led mellem dk-hostmaster og dem selv.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

> Jeg har set lige så mange af den slags sager med sole registry.

Så snakker vi ikke om den samme type sager. For tilbageholder en dansk host et domæne, kan du som ejer rette henvendelse til DK-Hostmaster, der så sender en ny pinkod til dig - og vupti er det ude af hænderne på hosten. Det kan man ikke med shared registry, da det netop er hosten der skal lave en ændring for at få doæmet frigjort. Nægter han det - eller ignorere han bare kunden, så kan man komme på skideren. Og det synes jeg er en MEGET høj pris at betale.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristoffer W Hansen:

Jeg har set lige så mange af den slags sager med sole registry. Eks Dandomain og dem der hed Web10 før, har flere gang nægtet ar redelegere hvis der har været en tvist om hvorvidt kunden skyldte penge eller ej. Så jeg er ikke enig i at der bliver forskel der. Sagerne bliver måske nogle andre, men jeg tror ikke vi får flere at se.

Jeg tror ikke der er mange - hverken iværksætter eller enterprice størrelse - der kan tåle meget mere end nogle enkelte dages nedetid før det kommer til at gøre ondt. Det er ihvertfald min erfarring.

Hvis man ser på hvordan mange idag har købt sit domæne, så har de allerede nu et led mellem dk-hostmaster og dem selv.

Que?

Jeg har _ofte_ siddet med .com .net .org og .info og forbandet shared registry herfra til Uganda pga. sløve udbydere eller twister mellem udbyder og domæne ibrugtager hvor gamle udbyder nægtede at godkende flytning af domæne.

Jeg har dog _aldrig_ nogensinde hørt om en dansk udbyder der nægtede at redelegere - Ene og alene af den grund at de _intet_ har med processen at gøre.

Den nye udbyder igangsætter redelegeringen og kunden logger ind på DK-Hostmaster og godkender overflytningen og den gamle udbyder bliver end ikke spurgt.

Det giver altså ingen mening - sorry.

Derudover så tager det _maksimalt_ 16 timer fra en overflytning er sat i gang i tideligste stadie (8 timers TTL på NS update + 8 timer TTL hos random netsurfers ISP = 16 timer maksimal periode) og reelt set så kan det jo i langt langt de fleste tilfælde klares inden for 10-12 timer at overflytte et domæne på Sole Registry - Det kan det _ikke_ på shared registry og f.eks. har dotDK sagt at man så selvfølgelig kan indklage en sag - men først efter 5 døgn.

Altså får du _aldrig_ den sikkerhed du har som kunde i en sole registry model i en shared registry model.

Og som du selv skriver så er mere end enkelt dags nedetid noget der gør ondt - og reelt set er det også alt for meget, det kan klares meget hurtigere.

Så du har netop selv afleveret alle argumenterne til hvorfor Shared Registry er en forringelse i forhold til i dag :)

Tilmeldt 23. Mar 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristoffer W Hansen:
Jeg har set lige så mange af den slags sager med sole registry. Eks Dandomain og dem der hed Web10 før, har flere gang nægtet ar redelegere hvis der har været en tvist om hvorvidt kunden skyldte penge eller ej. Så jeg er ikke enig i at der bliver forskel der. Sagerne bliver måske nogle andre, men jeg tror ikke vi får flere at se.

?, er du helt klar over hvad du skriver. Som er er nu, så har webhotellet jo netop ikke kontrol over domænerne, og det er præsis det jeg gerne til undgå, netop for at undgå tvister. Som der er nu sørger domæne ejeren selv for det, så man netop undgår tvister. Så nej der kommer mange flere tvister fordi nu er der ingen.

 

Fra Århus
Tilmeldt 25. May 07
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Er dette ikke nok:

 

Registranter er ikke i fare for at miste deres domæner. dotDK har indbygget en række ekstra sikkerhedsforanstaltninger i systemet, som hindrer utilsigtede annulleringer af domænenavne:

  • En registreringssikkerhedskode - hver registrering får en unik kode. Denne kode sætter registranten i stand til at overføre navnet til en anden registrator, hvis han eller hun bliver utilfreds med den nuværende udbyder.
  • • Indfrielsesfrist i perioden – hvis registrator vil slette navnet, vil registreringsdatabasen holde navnet på filen (og ikke tillade en anden at registrere det) i yderligere 30 dage. Ved sletning af navn vil det blive fjernet fra synlighed på internettet. E-mail osv. vil ophøre med at fungere og derved yde en effektiv alarm til registranten, der måske ikke har holdt sine kontaktdata løbende hos registrator. Registranten kan derefter "indløse" navnet fra sletningspuljen, før det rent faktisk overgår til re-registrering. Dette er en god ekstra sikkerhedsfunktion.

Disse ekstra sikkerhedsforanstaltninger er en del af opgraderingen, som er planlagt af dotDK.

Med venlig hilsen, Lasse Espeholt
track-trace.dk - Track & trace via e-mail (Gratis)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du glemmer lige at dotDK operer med en 5 døgns indsigelsesfrist i forhold til at flytte domænet væk fra en registrator.

Det er altså +4½ døgn ekstra for noget så kritisk som kontrollen over sit eget domæne.

Side 7 ud af 8 (75 indlæg)