Er der andre der har problemer med deres betalingsmodul (ikke deres gateway, kun deres modul)
Jeg har mistet alle transaktioner fra 25-06-2008 til og med 25-08-2008 og dem før denne dato har forkert status. Captured står som Credited osv.
Nu har det været sådan i et par dage. Andre der bruger deres betalingsmodul, som har samme problem og hvor lang tid tog det evt. at få løst?
Lige pt. står hele min butik stille da jeg ikke kan capture de ordre jeg er klar til at afsende. Tør jeg afsende dem når jeg ikke kan se dem i modulet?
Den klassiske, som man ikke rigtigt kan argumentere imod...
"Vi arbejder på det"
Det har de så gjort i 2-3 dage nu, men jeg har fået en infomail der fortæller at man ikke kan se alle transaktioner i admin-modulet, så jeg er nok ikke den eneste der har problemet.
Desværre er der 'kun' 300 butikker der er berørt, og når man ser hvor professionelt de håndterede nedbrudet i april i år hvor samtlige kunder var berørt, så kan man da godt frygte, hvordan de tackler denne situation hvor der kun er 300 der er berørt.
Men for søren, det irriterer mig at jeg har en masse ordrer som jeg ikke ved om jeg er sikret betaling for. Det hele står jo stille lige nu... tror jeg ringer og chikanerer dem igen, tiden skal jo gå med et eller andet, når jeg nu ikke kan håndtere mine ordrer.
Det er jo dybt useriøst. Jeg har lige ringet til dem og det eneste de kan sige er at de arbejder på det og at jeg skal skrive en mail på betalingsmodul@pbs.dk for at klage!!!
Jamen jeg ringer jo netop for at klage, hvorfor skal jeg så sende en mail og til hvad nytte ?
Og det er den service de agter at tage 300/md fra og med 1.10.2008
De kan glemme det, jeg vil have en seriøs snak med Epay.dk om et skifte, for det her kan ingen da være tjent med, når man prøver at drive en forretning.
Fingeren nedad for PBS' måde at løse problemer på.
Som I er blevet informeret om via Infocast
har der været problemer med nedbrud på PBS Betalingsmodul tirsdag, som har
bevirket at historikken på Betalingsmodulet ikke er opdateret, samt at I ikke
kan se de transaktioner der endnu ikke er lavet caputure på.
Desværre har vi konstateret at din
forretning er een af dem der er ramt af dette problem og derfor modtager du
denne opfølgende email.
Pt. arbejdes
på at ligge data tilbage i systemet - vi fortsætter med at arbejde i weekenden
indtil det er løst og data er tilbage i systemet. I vil modtage en email mandag
morgen med status.
*********
Det kan da ikke tage så lang tid at finde data frem, kan det? Enten er de der eller også er de ikke?
Vi har præcis det samme problem. PBS forsikrede mig højt og helligt om, at data ikke kan være blevet tabt. "Alt ligger på vores master-server og det er kun i betalingsmodulet, at I ikke kan se transaktionerne" sagde teknikeren fra PBS. I værste fald ville de manuelt kunne lægge hver enkelt transaktion ind igen.
Derfor vovede vi det ene øje og sendte pakkerne nu - og derfor bekymrer det noget at læse i artiklen: "PBS kan ikke fortælle, om data er gået tabt som følge af nedbruddet." Ligeledes er det bekymrende at PBS i onsdags sagde, at alle data ville være på plads senest torsdag, men at der stadig ingenting er sket (søndag aften)
En ting er at nedbrud kan ske, men at PBS er så langsomme til at genetablere vitale data som betalingstransaktioner og samtidig så elendige til at informere kunderne er simpelt hen katastrofalt.
Alle mine ordrer er nu tilbage i Admin-systemet... det er jo dejligt...
Problemet er så bare at samtlige ordrer har en forkert status, dvs. ordrer der allerede er captured står som ikke-captured. Så det er en lidt langsommelig proces at dobbelt-tjekke i mit eget system om de reelt ER captured eller de ikke er.
Det komiske er at jeg stadig ikke har hørt noget fra PBS siden i fredags. De burde fratages enhver ret til at have et CVR-nummer. Skandaløst at behandle sine kunder på den måde
Jeg håber at I andre opsiger jeres abb. ved dem, jeg ved i hvert fald at jeg flytter... om ikke andet bare for at få fornøjelsen af at opsige mit abb. ved dem....