Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU og Aps

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Aug 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har siden april måned kørt et lille firma ( Elschner marketing). Da Jeg stadig modtager SU og nu er begyndt at tjene betydelige mere end hvad mit SU løft tillader, så er jeg kommet i det dilemam at jeg enten skal finde en måde at komme udenom regler eller betale min SU tilbage. Spørgsmålet er således:

Kan jeg oprette et Aps selskab og derved beholde pengene i selskabet og kun tag de penge ud jeg skal bruge til dagen af vejen. Således at jeg ikke vil stå som jeg om jeg har tjent flere penge end SU løftet tillader?

Mvh Jonas Kristensen

salg@elschner.dk

Elschner Marketing

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan nøjes med at oprette en enkeltsmandsfirma med VSO tilknyttet. Det vil give samme effekt på det punkt.

Tilmeldt 28. Aug 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svaret

 

Hvad menes der med VSO?

 

Mvh Jonas Kristensen

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Nedenstående forklarer det meget godt: http://www.tax.dk/pjecer/virksomhedsskatteordningen.htm

Tilmeldt 12. Sep 07
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Jeg står selv i samme situation, at jeg tjener mere end jeg må på SU.

Når man modtager SU i 2008, må man samlet set tjene 76.440 kr. (6.370 kr. i måned) før skat. I denne situation kan du så vælge at frasige dig SU i f.eks. December, så kan du lægge 15.908 kr. oveni de 76.440 kr som du må tjene før skat på 1 år.

Det vil sige du lige pludselig må tjene 92.348 kr. før skat.

Håber det var til hjælp for dig, ellers må du læse mere på www.SU.dk

Fra København
Tilmeldt 17. Feb 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas, det har du misforstået.

Du må, som du siger, tjene ~6000kr pr. måned ved siden af din SU. Hvis du fravælger SU en måned må du i stedet for ~6000 kr, tjene ~15000 den måned, dvs. hvis du siger nej tak til SU i én måned kan du ligge ~15000-~6000 = ~9000kr, oveni de ~76000 kr du må tjene på en helt år med SU.

Ydermere har su.dk under "Hvad må du tjene" et punkt der forklarer en smule om hvordan det foregår i forbindelse med egen virksomhed :-)

Webudvikler og stor fan af god øl og mad

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)