Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af salg af website...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Dette er min første post på dette forum men har læst lidt med i et stykke tid.
Jeg har været så heldig (læs: evt. dygtig) at være meget tæt på en handel hvor jeg sælger et website og brand jeg har opbygget.
Køber er udenfor EU. Jeg er i alm. arbejde og har arbejdet på websitet i min fritid - der har ikke været nogen omsætning ren og skær opbygning af brand.
 
Hvordan slipper jeg billigst i skat?
Er der nogle fif jeg skal være opmærksom på eller lign når du nu gælder et brand/website jeg sælger.
 
Med venlig hilsen
 
Michael Christensen
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Såvidt jeg ved er det kun goodwill der kan være skattefrit ved sådan en handel, og da du ikke har haft nogle indtægter, tror jeg det kan blive svært at bevise værdien af denne goodwill. Jeg ved at beregningerne af dette er ret komplicerede så du kommer nok ikke udenom en revisor
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Nu fortæller du ikke ret meget om sitet, domænet osv. Du kunne evt brugeværdien af dit site til apportindskud til et Aps, så har du pengene at lege med der. Hvis du vil slippe ''billigst'' i skat, er der jo muligheden for at lege med noget Offshore. Der er masser af Offshore tråde herinde. Prøv selv at søg efter dem

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Goodwill - Skattefrit. Skattefriheden på goodwill blev afskaffet i 1993  Du er skattepligtig af hele vederlaget men har muligvis haft nogle udgifter du kan fratrække.

Skyde produktet ind i et selskab så han har pengene at lege med derinde: I og med at der ikke er tale om en igangværende virksomhed kan indskuddet/stiftelsen kun ske skattepligtigt. Hvor sjovt er det at have pengene liggende i et selskab når man skal betale skatten personligt.
 
Offshore selskab: Ændrer ikke ved at skatten af salget skal betales personligt.  
 
 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke Michael, det lyder da helt fantastisk.

Og undskyld hvis jeg er for nysgerrig, men kunne du ikke fortælle lidt mere om sitet og prisen
 
Hilsen
Flemming
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Tak for alle svarene - havde lidt på fornemmelsen at der ikke var nogen egentlig løsning. Men jeg førsøgte da :-)
Jeg kan godt fortælle lidt mere...
Priser er sat til omkring 200K+, hvor jeg stadig får en plads i den nye bestyrelse og også får 20% af overskudet af det nye selvskat men handlen er ikke gennemført endnu så jeg vil gerne spare lidt på detaljerne.
 
Skal nok give jer detaljer når handlen er endelig gennemført (sidst i maj).
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er det jo sådan set en aftale om løbende ydelser du har indgået hvor den løbende ydelse er ubestemt. Der er særlige regler for beskatningen i den situation, idet du skal beskattes af de 200.000 + en skønnet andel af de løbende ydelser (kapitaliseret værdi) ved selve salget.  Herefter beskattes du kun af de løbende ydelser som går ud over den kapitaliserede værdi. Du kan få henstand med betaling af skatten vedr. andelen udover de 200.000 kr. men så skal samtlige ydelser medgå til afdrag indtil skatten er betalt.    

Ville det ikke være sjovere at gå efter en ejerandel på 20% i det nye selskab ?
 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)