Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undervisning som produkt

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Aug 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg har gennem nogle år undervist på forskellige skoler og valgte sidste år at oprette eget firma for så at sælge undervisning tilforskellige skoler. Nu har jeg fået det problem, at nogle af skolerne vil ikke betale løn til mig som virksomhed,altsåover CVR, men kun som personlig indkomst. De bhentyder til at de ikke må det iflg. SKAT. Har prøvet at kontakte skat uden rigtigt at få en god forklaring.

 

Er der nogen af jer der kender disse regler? hvorfor sætter nogle af skolerne sig imod?

MVH

Aziz

Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv undersining som produkt i min virksomhed, og dette har jeg ikke nogle problemer med. Jeg har endnu ikke mødt nogle kunder som ikke vil betale de faktura'er som jeg sender ud, pga. dette.

Det gælder for det første om at lave en konkret aftale med kunden om at den pågældende undervisning kører over dit firma, og ikke som lønmodtager.

Jeg har dog ikke nogen henvisning, men får du samme afvide hos SKAT, må du da gerne ligge et link, så andre virksomheder ikke kommer til at stå i en situation som din.

Tilmeldt 28. Aug 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Jeg har lige skrevet til skat for at høre, hvad det er for noget, for det lyder ikke logisk for mig. hvis jeg hører noget om restriktioner, så smider jeg et link herinde.

 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg underviser selv i ny og næ for de tekniske skoler og har aldrig haft problemer med at sende dem en faktura.

Du skal dog være opmærksom på at den slags skal foregå elektronisk ellers er det stort set umuligt at få så meget som en krone ud af dem.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)