Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rådgivning omkring kontrakt til leverandører

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg søger noget rådgivning omkring de betingelser der bør indgå i en kontrakt.

Jeg vil gerne have klarer linier overfor en Kinesisk producent (briller) og håber at nogen har erfaring med modebranchen eller import, som kan vejlede mig.

Derudover ville jeg os godt vide noget om prismærkning. Er det mit job at sørge for stregkode eller er det den individuelle butik der sørger for det?

 

På forhånd tak.

Martin Birch

Cliff Y.

Tilmeldt 6. Aug 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Du kan finde vejlende lister over elementer du skal overveje til dine kontrakter på www.startvaekst.dk. De vil ikke passe 100% da du har af gøre med en udenlandsk (læs udenfor EU) samarbejdspartner. Du bør derfor have juridiskebistand så du er sikker på at få alle relevante elementer med fra start.

Som juridisk rådgiver for mindre virksomheder indenfor både import fra Indien, Frankrig, Italien samt kosmetikforhandlere er det min erfaring at kontrakterne skal skræddersyes netop dine produkter, det land du importerer fra samt din samarbejdspartners egenskaber. Jeg vil gerne bistå dig såfremt du ønsker dette. Du kan læse mere om vores virksomhedwww.agenthuset.dk eller skriv til os på info@agenthuset.dk

Til dit spørgsmål vedr. prismærkning er det forskelligt hvad der aftales med forskellige forhandlere. Men produktnumre vil de fleste kræve fra dig. Dette er ligeledes noget du bør få nedskrevet i den kontrakt du indgår med dine forhandlere.

Mange hilsner

Karina Svendsen, Partner Agenthuset

www.agenthuset.dk
Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Vi kan hjaelpe med kontrakt, NDA og due dilligence hvis noedvendigt. Og kan tage en snak med din leverandoer om de har forslag/erfaring med prismaerkning/stregkoder.

Hvis interesseret, send mig en mail paa mani@waiguoconsultancy.com og tag et kig paa www.waiguoconsultancy.com for mere info.

Mvh

Martin.

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)