Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvangivelse og fradrag

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Dec 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må lige liste mig ind med et spørgsmål som ikke har så meget med firmaet at gøre. Jeg skal jo til at lave selvangivelsen, hvilket aldrig er det mest festlige. Vores kære SKAT har jo næsten alle oplysninger kan jeg se, så det er jo efterhånden blevet en overkommelig ting at lave heldigvis.

Men jeg har i år handlet hus. Er der ikke noget med, at visse af omkostningerne ved låntagning (stempelafgifter og den slags) er fradragsberettigede, men ikke bliver automatisk indberettet?
Og hvad med selve handelsomkostningerne (tinglysning fx). Er der noget af det man kan trække fra i SKAT, så man måske for en gangs skyld kunne få en klatøre tilbage?
 
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/23/2006 6:06:20 PM Forfatter:Jan H. Andersen

Jeg må lige liste mig ind med et spørgsmål som ikke har så meget med firmaet at gøre. Jeg skal jo til at lave selvangivelsen, hvilket aldrig er det mest festlige. Vores kære SKAT har jo næsten alle oplysninger kan jeg se, så det er jo efterhånden blevet en overkommelig ting at lave heldigvis.

Men jeg har i år handlet hus. Er der ikke noget med, at visse af omkostningerne ved låntagning (stempelafgifter og den slags) er fradragsberettigede, men ikke bliver automatisk indberettet?
Og hvad med selve handelsomkostningerne (tinglysning fx). Er der noget af det man kan trække fra i SKAT, så man måske for en gangs skyld kunne få en klatøre tilbage?

De udgifter kan alene trækkes fra i forbindelse med opgørelse af kurstab og gevinst ved hel eller delvis indfrielse af gælden. Dvs. ved låneomlægning eller salg af ejendommen. 
 
Du er som privatperson ikke skattepligtig af gevinst på gæld bortset fra kontantlån (herunder tilpasnings/flex.lån), og du har ikke fradragsret for tab bortset fra lån i fremmed valuta.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)