Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google annoncer / optimering

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det Michael,


 

Men er der nogen forskel på hvordan en søgemaskine læser siderne til en anden? Jubii og Google f.eks.

Bare giv den korte version.

 

Min hjemmeside er min første overhovedet, og jeg aner ikke hvor god den er udover den  ikke ser så checket ud.

 

Men resulaterne på jubii er jeg meget godt tilfredse med.

 

mvh

 

jesper
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra at "Michael" det er mig? :)


De fleste portaler og websites der tilbyder web-søgning har en række forskellige indekser som vises i forskellige sammenhæng - nogle gange hver for sig og ofte samlet. Dette gælder også for Google og Jubii. Forskellen er hvem der leverer de forskellige dele af søgeresultatet og hvordan det skabes. Jubii bruger Yahoo Search (det der tidligere hed FAST) til søgemaskine-delen, men de vedligeholder selv deres katalog (humant redigeret indeks). Google bruger naturligvis sin egen søgemaskine, men benytter sig af ODP til kataloget.

 

Så, når du spørger: "Men er der nogen forskel på hvordan en søgemaskine læser siderne til en anden?" er det altså vigtig at have fokus på hvilken del vi snakker om :)

 

Vi vi i denne omgang skal se på søgemaskinerne alene (altså de automatisk opbygede indekser) er det i princippet mange af de samme ting der enten får dem til at optage sites, eller helt lade være. Grænserne for hvad de accepterer, eller "tør" crawle er blot lidt forskellige. Dertil kommer den måde de ranker sider på. Her er der igen flere ligheder end forskelligheder. De kigger alle sammen på mange af de samme "on-site" og "off-site" faktorer, men de vægter dem naturligvis ikke helt ens. Men ofte meget tæt på.

 

Så, for de fleste websites er en "generisk" optimering rigeligt til at opnå gode resultater. Hvis Google og Yahoo kan finde frem til dine sider og ranker dem rimeligt, så vil resten nok også :)

 
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry Mikkel,


Men det var dig!

 

Tak for svaret, og jeg skal lige gøre opmærksom på at jeg ikke er dybt inde i dette område overhovedet.

 

Men skal jeg konkludere, så er der ikke umiddelbart nogen grund til at søgeresulterne hos Google skulle være anderledes eller ringere end hos Jubii?

 

Der jo så bare ærgeligt, at Google er den mest brugte.

 

Jeg er klar over at min side er meget "ukendt" der er ikke nogen links til den endnu.

 

Men ka jeg forvente at den med tiden vil dukke op på Google ligesom den gør på Jubii?

 

jesper
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

>Men skal jeg konkludere, så er der ikke umiddelbart nogen grund til at søgeresulterne hos Google skulle være anderledes eller ringere end hos Jubii?


Det kommer an på om det er katalog-resultater eller søgemaskineresultater. Hvis det er katalog resultaterne kan der meget vel være forhindringer som en automatiseret søgemaskine som Google (eller Jubiis søgemaskine-leverandør) ikke kan finde ud af at komme forbi. Det er desværre meget svært at sige uden at kigge mere detaljeret på sagen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/8/2005 11:43:23 AM Forfatter: Jesper Holmgaard

Jeg er klar over at min side er meget ''ukendt'' der er ikke nogen links til den endnu.




Men ka jeg forvente at den med tiden vil dukke op på Google ligesom den gør på Jubii?







Jesper, du skriver dit site er meget ukendt, hvorfor har du ikke URLen med i f.eks. din signatur ?


På et eller andet tidspunkt kommer der nogle robotter forbi , og så var det måske en rigtig god idé hvis de kunne "crawle" videre til dit site.


Det er altid en godt idé, at prøve at se din side med "robot øjne", der findes en masse muligheder på nettet der kan vise dig hvordan robotterne læser teksten på dit site, søg blot på "search engine simulator" eller prøv Mikkels Geekbrowser (http://www.geekbrowser.com/dk/).


På den måde kan du se om robotterne overhovedet kan følge dine interne links, om det er den rigtige tekst de får serveret først m.v.


 


Blot et forslag


 
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib, jeg har med stor interesse læst dine indlæg her i forummet. Jeg håber du vil svare på et spørgsmål:


Når man driver sin web-butik gennem en færdig shop løsning (i mit tilfælde Dan Domain), hvordan ser det så ud med søgemaskineoptimeringen? Jeg har en vag ide om, at det i nogen grad begrænser de ting, man kunne gøre bedre?

 

Jeg er selv utilfreds med min google placering, og har forsøgt at fumle lidt selv med det, men er tæt ved at kaste håndklædet i ringen og få noget professionel hjælp, men vil da godt lige høre, om det nytter noget først.

 

 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Lise, det er umuligt at sige uden at kigge nærmere på sagen. Men, normalt er man desværre rimelig handicappet med sådanne hostede og færdigpakkede løsninger - med mindre leverandøren er lydhør overfor de nødvendige ændringer der skal til. Det er de normalt ikke. Jeg ville ønske jeg kunne give dig et bedre og mere positivt svar, men det vile bare ikke være sandt :)
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 2 ud af 2 (19 indlæg)