Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor kan jeg få hælp

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Viby sj.
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en lidt kringlet sag med en deltsidsansat, og jeg ved ikke hvor jeg skal gå hen og få hjælp. Håber nogen her kan give mig et nr til en eller anden.

Jeg har en deltidsansat. På hendes kontrakt står der, at hun skal arbejde hver anden weekend. Hun kommer så og siger, at hun gerne vil følge en uddannelse, hvor hun så ikke længere kan arbejde i weekenderne. Fint nok siger jeg, men så må du gå ned i tid, for vi er jo så nødt til at ansætte en anden til hendes timer. Ok siger hun. I den forbindelse kommer hun til at skylde mig nogle timer, da hun går ned i tid før hun går ned i løn.

Anyway - hun kommer så i sidste uge og siger op. Jeg siger pænt. at det er vi rigtig kede af, men at vi nok havde set det komme. Vi aftaler at jeg skal lave et oplæg til hvordan vi får afviklet de timer hun skylder os, inden hun stopper. Jeg behandler hendes opsigelse med 100% respekt og gør helt som vi har aftalt.

Her til morgen ringer hun så og sygemelder sig resten af sin ansættelsestid pga pysikisdårligt arbejdsmiljø. Siden hendes opsigelse har jeg set hende en gang på jobbet og min partner slet ikke. (vi er et slags fitnesscenter, og arbejder derfor temmelig forskudt)

Når jeg ligger sedler til hende med infor eller sprøgsmål er det altid i en hyggelig og rar tone, med små tegninger osv...nok lige meget, men bare for at understrege, at jeg på ingen måde har været sur over hun har sagt op.

Jeg har no clue omkring regler for den slagt sygdom, jeg har heller ingen anelse omkring hvad hun har ret til og om det er lovligt, og hun skal ha løn osv osv osv???

Findes der et sted hvor man kan få rådgivning, en bog man kan læse, en man kan betale sig fra at sætte mig ind i reglerne??

Trine Thorendal DivaLab.dk

Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du er velkommen til at ringe til mig på 23231460

Venlig hilsen

Rikke Bille Rothe

www.eksternhr.dk

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Trine

Hvis du stadig har brug for rådgivning, er du velkommen til, at kontakte mig.

Med venlig hilsen

Kirsten Dalum

DALUM LAW CONSULTING s.m.b.a.

www.dalum-law.dk

 

Dalum Law Consulting smba  - et stærkt fokus på erhvervslejeret

www.dalum-law.dk  

 

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)