Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra ide til en varerprøve?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har fået en god ide som jeg godt kunne tænke mig at gå lidt videre med. Vil gerne have gode råd om hvordan man får kontakter til at kunne få lavet en proto-type eller varerprøve.

Hvordan gør man?

Skal man så moms-regristeres? og hvad ellers skal man tænke på?

Jeg er ny her så vær sød ;-)

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Velkommen til.

Hvis din idé er helt ny, så skal du have kontakt til noget rådgivning omkring beskyttelse af din idé inden du viser den frem for alt for mange.

Du kan få lavet en prototype hos et firma som dette http://www.modelbyg.dk/ eller et andet firma af samme slags. Man kan også få lavet en tegning hos et firma der laver CAD tegninger og disse kan så printes ud i 3D hos f.eks Force Tecnology.

Du kan også prøve at annoncere i lokalavisen om ikke der skulle sidde en fingernem pensionist der kunne lave en prototype til dig. Det kan blive både hyggeligt og rart for jer begge. Jeg har selv fået lavet en prototype af en gammel smed, og jeg anede faktisk ikke at der var så mange muligheder førend vi fik snakket sammen, så mit oprindelige projekt blev faktisk bedre end jeg selv havde "opfundet" det.

Hvad der skal ske senere omkring momsregistrering osv. afhænger af hvordan du vil gå videre. Vil du selv producere varen, vil du selv sælge den, eller vil du præsentere din vare for et firma som så sætter varen i produktion og sælger gennem et forhandler-net eller noget helt andet.

Hvis ikke det bliver for dyrt så start med at lave en prototype, og test den af på familie og venner. Hvis de kan bruge og ville købe sådant et produkt, så er du halvvejen. Så kan du lægge en plan for hvordan du forestiller dig salget skal ske, og så arbejde ud fra den.

Held og lykke med projektet.

 

 

 

 

Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret!

Bare lige for at tænke ideen helt ud, hvilke fordele og ulemper er der ved de forskellige typer for produktion?

Selv producere? Få den produceret et sted og selv sælge? Eller få et firma til at producere og sælge varen? Både i forhold til omkostninger men også i forhold til hvad der er nemest?

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det kommer jo helt an på hvad det er for et produkt, men det vil nok ikke skade at få registreret firmaet først, så fremstår det lidt mere seriøst....

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er velkommen til at kontakte os.
Os = Ýdicon som har mere end 20 års erfaring med nye ideer og opfindelser.
Vi hjælper dig fra ide til produktion, og går hele veje, hvis din ide altså er inden for vores område-

Vi underskriver enhver hemmeligholdserklæring du måtte ønske.

I 20 år er ikke en eneste ide sluppet ud herfra uden ejerens ønske, så du kan være helt tryg ved at henvende dig til os.

Vi har komplet tegnestue og maskinpark til prototype fremstilling, Kan vi ikke selv klare det har vi et ´kæmpe stort netværk af lignende virksomheder. så vi vil altid ende med at kunne løst opgaven

At henvende sig koste ikke noget, og senre når det kommer til at kost penge, er vi behjælpelig med financeringen.

Kontakt os på e-mail teknikchef@gigasoft.dk

MVH
Bjarne

 

Med venlig hilsen Bjarne

Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

prototyper er oftest irrelevante. Fagfolk kan godt gennemskue om din idé virker.

 

Det vigtigeste er at få undersøgt om der findes allerede eksiterende opfindelser og hvis det ikke lader til det, bør du søge om et patent. Du kan også indgå et samarbejde med et firma. Bare husk at jo længere du er i processen, jo flere dollars tjener du selv.

Står du bare med idéen, men mangler know-how vil du nok ikke få det store beløb ved kontraktskrivning. Har du et patent, kan du få alt mellem himmel og jord - poppet sagt

 

 

vil gerne være anonym

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)