Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS-rod i regnskabet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 7. Dec 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

vi har drevet en webshop i godt et halvt års tid nu, og nu har vi så overstået momsangivelsen for det første halve år.

Revisoren har brugt rigtig meget tid på den. Grunden til det er de mange poster på kontoen og faktura der skal sammenholdes.

Ud over dette er det en masse poster som beløbsmæssigt ikke hænger sammen med faktura - nemlig betalinger der er foretaget med internationale betalingskort. PBS trækket nemlig først deres gebyr fra de enkelte betalinger inden de sættes ind på kontoen. De sender godt nok adviseringer ud hvor de gør rede for det de har trukket - men det tilføjer så bare endnu et dokument som skal sameholdes med det øvrige...

Det er lidt nemmere med det danske hvor pbs sender faktura med deres gebyr.

Hvordan gør vi det lettere for vores kære revisor (læs: hvordan undgår vi en kæmpe regning som æder en god sjat af indtjeningen)? Også helst uden at det bliver os der skal bruge tid på arbejdet.

På forhånd mange slags tak =)

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gør det sådan her:

Hver gang der bliver indsat penge fra PBS sammenligner jeg det med de adviseringer vi har modtaget. Jeg vinger så de forskellige ordrer af med "betaling modtaget" og gebyret for transaktionerne bliver så godskrevet en midlertidig konto, der blot akkumulerer.

Hver uge tager jeg så det samlede gebyr og bogfører som en udgift "PBS-gebyr". Samtidig nulstiller jeg den midlertidige konto.

Min revisor ser slet ikke mine adviseringer, han vil bare vide den samlede udgift til PBS.

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja...det er da en udmærket måde at styre PBS-gebyrer på.

Fra Randers
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 71
Fra  NEMkontoret Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg bogfører for en forretnig der også har web-salg. Jeg håndterer det på følgende måde.

selve salget bliver faktureret på det fulde beløb på en konto jeg har oprettet under tilgodehavender. Når den så bliver afregnet ( der kan gå op til 12-16 uger før det hele bliver afregnet) så bogfører jeg afregningsbeløbet før gebyr på kontoen under tilgodehavender, gebyret på en konto til pbs/kort gebyr og resten går i banken.

på den måde er det muligt at afstemme løbende med saldoen på afregningen.

Med venlig hilsen

Lone Thinggaard

NEMkontoret

Fra Herlev
Tilmeldt 7. Dec 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

God inspiration til en snak med revisoren.

Tak skal i have!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)