Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tavshedsplig - skabelon?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 13. Jul 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

 

Er der nogen der ligger ind med en skabelon til en tavshedspligt, således at man kan forhindre interessenter i at uddele de informationer de har tilegnet sig i forbindelse med min virksomhed?

 

 

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det i forbindelse med interessenters udtræden eller indtræden i virksomheden?

Er der tale om, at du har drøftelser med en potentiel interessent/investor og ønsker at pålægge vedkommende en pligt til hemmeligholdelse ?

Du bør i egen interesse sørge for nøje at definere og afgrænse, hvad der skal forstås som hemmelige oplysninger, således at du kan håndhæve hemmeligholdelsesklausulen, hvis der sker brud herpå. Desuden bør hemmeligholdelsesklausulen nøje tilpasses den konkrete situation.

Jeg kender ikke indholdet af den skabelon, som der henvises til - men sørg for nøje at overveje de forskellige scenarier, hvis du kaster dig ud i en individuel tilpasning.

Vh Peter

Fra Århus
Tilmeldt 13. Jul 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det en skabelon du har erfaring med? Det er egentlig til at beskytte mit koncept imod kommende ansatte der skal sættes ind i konceptet.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Jeg har erfaring med udarbejdelse af tavshedspligtsaftaler.

Spørgsmålet er imidlertid, hvad du præcist ønsker at forhindre med den erklæring, som du beder dine kommende ansatte underskrive:

Ønsker du, at de ikke må udbrede forretningshemmeligheder, fortælle om konceptet mv. til andre i forbindelse med deres ansættelse eller efterfølgende kan en tavshedspligtsbestemmelse være et udmærket supplement til den almindelige forpligtelse til at handle loyalt over for sin arbejdsgiver. Ønsker du derimod at forhindre, at dine medarbejdere efterfølgende går ud og kopierer dit koncept og driver konkurrende virksomhed, er det mere en konkurrenceklausul, som du har behov for. Hvis du indsætter en konkurrenceklausul i deres kontrakter, kommer du imidlertid nemt ind i en række regler, hvor du skal betale dine medarbejdere kompensation efter deres ansættelses ophør, hvis du ønsker at håndhæve denne konkurrenceklausul. Det er derfor ikke helt simpelt eller ligegyldigt, hvilken fremgangsmåde du vælger, eller hvad dit behov er.

Du er velkommen til at sende mig en PB med kontaktdata, hvis du ønsker, at jeg kontakter dig for at drøfte ovennævnte.

Vh Peter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)