Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pantone faver - tekstiler - hvor finder jeg dem?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har nogen kendskab til hvor man kan finde en pantoneguide til tekstiler? Jeg har søgt lidt og er meget i tvivl om der er forskel på grafiske pantonefarver og pantonefarver til tekstiler? Endvidere er jeg meget i tvivl om hvilken guide man evt. skal købe. Måske ligger der en gratis guide på nettet - link og råd søges Zip it!

Takker

Fra København
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

På www.pejgruppen.dk kan du købe pantone. Der er både en rettet til grafisk system og en til tekstilsystem

Der kan du købe pantonevifter i papir og i bomuld

Dbh

Nina

Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for dit svar - jeg har været inde og kigge på dem, men synes det er voldsomt dyrt at skulle betale flere tusinde kroner for nogle farvekoder, så jeg tænkte om de var tilgængelige billigere et eller andet sted?

God weekend Smile

Fra København
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du har ret i at det er dyrt. Jeg købte en pantonevifte for nogle år siden gennem pejgruppen da jeg ikke kunne finde den billigere andre steder. Jeg ved ikke om man kan finde en brugt men der er jo nogle firmaer der køber en ny hvert år så der må jo være nogen der ligger inde med nogle gamle.

God weekend

Nina

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

  Ja Pantone-vifter er ret dyre, men de er svære at komme udenom hvis du gerne vil benytte dig af Pantone-farver.

Pantone er pantenterede og vidt udbredt farve-systemer inde for grafisk produktion. Pantone (som firmaet hedder) har de fulde rettigheder til dette system og derved også produktionen af vifter, licenser til farver m.m. Derfor kan du ikke finde andre Pantone-vifter.

En udgave af Pantone-vifterne på nettet, som du spørger efter, er fuldstændig ubrugelig hvis den altså fandtes. Med mindre du sidder på en dyr farvekalibreret skærm, så kan du på ingen måde regne med at din skærm viser farverne korrekt. Endvidere er der en meget stor del af Pantone-farverne som dårligt kan simuleres på en skærm - de skal ses i virkeligheden. Det er f.eks. farver som ligger oppe i meget kraftige og metallic-farver. Endvidere giver vifterne også mulighed for at se farverne i henhold til f.eks. mat og coated materiale. Det kan man heller ikke opnå på en skærm.

Jeg ved godt at det er en ret stor udskrivning at købe et Pantone-sæt eller nogle løse vifter, men hvis du arbejder meget med farver, så er det altså en god investering. Jeg kan ikke anbefale dig at købe en brugt vifte, med mindre det er en virksomhed som er ved at lukke ned. Brugte Pantone-vifter, som folk godt vil sælge, er typisk netop - brugt -. Jeg har selv haft kunder som har spurgt til hvor man kunne købe nye Pantone-vifter, da de netop har brændt fingrene på at købe brugt. I det værste tilfælde var der klippet i viften og tushstreger.

Prøv eventuelt at kigge hos www.creas.dk - de har indimellem pakke-tilbud på forskellige Pantone-sæt.

/Jesper

Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for et super svar :-) Det hjalp mig rigtigt meget.

God søndag

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)