Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg ansætte eller hyre freelance

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Holbæk
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino debat'tanter, Jeg har en enkeltmandsvirksomhed i it/web branchen. Jeg har travlt og bruger gerne freelancere på mine projekter - både fra DK og udland. Det har givet god mening i forhold til disse projektrelaterede opgaver. Den del af forretningen kører ganske pænt.

Der hvor mit problem ligger det er på det administrative/praktiske. Jeg får simpelthen ikke fulgt op på de adminstrative opgaver. Jeg estimerer behovet til 2 dage om ugen i opstart og derefter 4 - 5 timer om ugen. Det er primært: bogholderi, regnskab, håndtering af revisor, skat, moms, evt. arkivering.

Umiddelbart overvejede jeg at vælge en freelancer til at løse behovet ... lige som jeg plejer dog med arrangementet i en fast aftale. Men er det en dårlig idé? Skulle jeg i stedet hyre en deltids ... og hvor gør jeg det bedst?

Mange hilsener

Jesper

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.

Har sendt dig en PM.

Mvh. Morten

Revisorfirmaet Lemo

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

I Kjers Kommunikation er vi ud over mig selv en fastlønnet journalist, nogle timelønnede freelancere og nogle freelancere, der skriver fakturaer.

Bogholderiet er lagt ud til et bogholder-firma. På et tidspunkt vil fakturaen fra bogholderfirmaet overstige prisen for en kontorassistent, som måske oven i købet kunne lave andre nyttige ting (f.eks. kaffe). Mit problem vil være, at jeg ikke fagligt vil være i stand til at lede en sådan kontorassistent, hvorfor jeg skal føle mig meget sikker på, at hun er dygtig nok.

Jeg har intet negativt at sige om arrangementet.

mvh Hans

Fra København
Tilmeldt 17. Feb 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Alternativt kunne du overveje at ligge den op som en studenterstilling. det lyder som en tjans der ikke nødvendigvis skal ordnes tirsdag mellen 9 og 15, det kunne give en fleksibilitet som en studerende ville være glad for. Detudover vil du måske kunne spare lidt i lønning, og hvis i spænder godt sammen kan det jo være du får mulighed for at udvide stillingen senere i personens studie, til begges fordel :-)

Webudvikler og stor fan af god øl og mad

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)