Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fornuftige stier

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Så vidt jeg ved, så skal man undgå ÆØÅ i URL/parametre, samt bruge bindestreg (-) istedet for underscore (_).
 
Så jeg vil lave URL''en ´således:
 
 
Og så bruge en sigende titel:
F.eks.
 
Skagen Design Damesteel fra Jonsen.dk
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har haft lidt tid, og har nu kodet et rewrite-modul om, så det automatisk kan trække regler ud fra min CMS-database.

Der er så et lille spørgsmål, som trænger sig på. Hvad med ÆØÅ?

Jeg kan se at hvis man søger på "æg" på google, omsætter den det selv til eks. aeg, men det bliver ikke fremhævet med fed ligesom hvis man søger på "aeg".

Kort sagt:
Vil det være fordelagtigt med "www.domain.dk/byen-allerød.aspx" fremfor "www.domain.dk/byen-alleroed.aspx" ??

Alt om både i Danmark

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil ABSOLUT ikke anbefale at bruge danske tegn, eller andre ikke valide tegn, i filnavne of parameter navne og værdier. Sørge i det hele taget for at dine URL''er overholder standarderne 100% - blot en enkelt lille fejl i en URL, som måske godt kan vises i en browser, kan få søgemaskinerne til at holde sig helt væk.

Det oplevede jeg f.eks. med en stor udenlandsk kunde sidste år, hvor en meget stor sektion af deres website ikke blev indekseret og vi kunne simpelt hen ikke finde ud af af hvorfor. Siderne havde kun et parameter, og det er normalt aldrig noget problem. URL''erne var ikke for lange o vi havde tjekket alt andet, da vi til sidst fandt ud af at / er et ulovligt tegn i parameter værdier. Man må altså gerne bruge / i en URL, hvor det angiver directory, men ikke i en parameter værdi. Da det blev rettet blev de hurtigt indekseret

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Super...tak for det mikkel...

Alt om både i Danmark

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :
En anden ting er også, at HVIS dine resultater endelig blev fundet i SERP med æ,ø,å tegnene, så vil der dukke noget andet op i browservinduet. Noget %20E20%% agtigt noget... Og det er ALT andet end brugervenligt, og giver absolut ingen mening...



Ingen specielle tegn!!


EDIT: Browservinduet er altså adresselinjen... Sorry :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)