I den forbindelse vil jeg høre, hvad I ville mene, at et sådan skal indeholde? Jeg ville selv mene, at det som min. skulle omhandle kunder, konkurrenter, mission og vision. Der skal naturligvis også være en form for branding-strategi, eller hvad man nu kan kalde den.. men der er jeg lidt i tvivl om, hvad den del helt præcist skal indeholde. Det skal lige siges, at jeg ikke har fået stukket deres gamle strategiske grundlag i hånden, så jeg vil gerne have en idé om, hvad det er, jeg skal lede efter. Håber jeg kan få en smule hjælp Hilsen Birgitte |
Strategisk grundlag
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1
Strategi er et vidt begreb, hvis du laver en opgave på en uddannelsesinstitution. Meget groft sagt skal du tage stilling til om du vil fokusere på vækststrategi (Ansoff) eller konkurrencestrategi (Porter). Uanset hvilken du vælger, vil du afhængig af din afgrænsing komme ind på markedsføring, hvorunder branding f.eks. hører til. Du kan også bare tage udgangspunkt i kommunikationsstrategi, som reelt handler meget om branding og image. Mit råd er dog, at du nok lige bør klargøre, hvilken type strategi, du vil fokusere på. For der er faktisk ligeså mange definitioner på strategi, som der er mennesker på jordens overflade PS: Når du skriver, at strategien som minimum bør indeholde noget med kunder/konkurrenter er du efter min mening lidt gal på den, da de hører til under analysen - ikke i selve strategiudviklingen (som selvfølgelig anvender, hvad du har fundet i analysen). |
Ejer, Contimist. Konverteringsoptimering og webanalyse.
Hej Birgitte Må give Phillip ret i at definitionen af strategi er altafgørende for de senere resultater. Jeg vil her foreslå dig at benytte dig af Mintzbergs 5 P'er for definering af strategi, hvilket du kan finde i klassikeren "Strategy Safari". Denne er også meget god til at få en indførelse i de mange forskellige definitioner og forståelser, der findes af strategibegrebet. |
Den er pt. udlånt til mig på CBS''s bibliotek |
Ejer, Contimist. Konverteringsoptimering og webanalyse.
Synes du skal kigge på http://www.vindervirksomhed.dk/ Det er en bog, som er ligetil at spise, forstået på den måde, at det er en meget letlæselige strategibog...men meget mere behøver du ikke i første omgang!
Forfatterne tager "bogholder-tilgangen" til strategi og det er godt på nogle måder og dårligt på andre...det bedste er at det er nemt at overskue og bruge....det dårlige er at de ser måske "lidt" for positivistisk på det engang imellem....strategi er hermaneutisk...husk det!
Mvh. Tobias |
...og som min strategilærer altid sagde: "Strategi er ligesom skærmtrolden Hugo" - Hvor skal vi hen du?"
Husk ligeledes at strategien skal hænge sammen med taktisk og operationelt niveau...
Mvh. Tobias
|
|
A - Z - ÆØÅ. Overskrifter fra alfabet link http://www.berg-marketing.dk Det kunne måske være strategi af niche produkter. Er der merværdi- egenskaber, som adskiller sig væsenligt fra konkurrenterne? Artikler / PDF Kundeadfærd, loyalitet, en til en og letmælk... http://www.talefod.dk Artikler Oplevelsesøkonomi / Industri http://www.dreamcompany.dk Hilsen nankai |
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)