Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling for ydelse går til velgørenhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad siger lovgivningen om dette emne.

Er det i orden at stille en ydelse til rådighed, mod at køber betaler et vist beløb til en velgørenhed?

Jeg er Udvikler. Jeg stiller udviklingsopgaver til rådighed. Mod at køber betaler beløbet til velgørenhed X i stedet for til mig.
Er dette lovligt, og kan det gøres uden det store papirarbejde for både køber og mig selv? 

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har sat det sammen sådan at når kunderne køber en webshop hos os, så giver vi 500kr til miljøorganisationen nepenthes.

Det må vel være ca. lige så godt? Eller er der en bevæggrund for at gøre det på den anden måde?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Peder TakeTwo.dk:

Vi har sat det sammen sådan at når kunderne køber en webshop hos os, så giver vi 500kr til miljøorganisationen nepenthes.

Det må vel være ca. lige så godt? Eller er der en bevæggrund for at gøre det på den anden måde?

Det er fordi at jeg pønser på ideen om velgørenhed hvor man kan stille sin ydelse til rådighed. Så kan andre byde ind på dette til en given pris. Når opgaven så er udført går beløbet direkte til en fond som varetager velgørenhed.
Både køber og sælger vil på denne måde være givere af dette beløb som går til velgørenhed. 

Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes det lyder som en rigtig fornuftig ting!! Yes

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal selvfølgeligt være problemfrit for både sælger og køber.
Så hvis der ingen problemer er i at en automekaniker stiller 5 timer af sin egen tid til rådighed for at lave en anden persons bil, uden at nogen af dem skal indberette noget til nogle instanser, udover sitet som selvfølgelig registrerer kontakten.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)