Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telia Mobil sjofler mig i den grad...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

For en uges tid siden har jeg ofret adskillige tusinder af kroner på en salgskampagne til min enkeltmandsvirksomhed. Jeg bruger mit mobilnummer som hovednummer til virksomheden - så jeg er ret afhængig af dette telefonnummer.
Jeg har lavet en salgskampagne efter samme koncept før, og der plejer at være stor respons. Derfor bliver jeg NOGET forbavset og skuffet over nedenstående:

Idag finder jeg ud af via en leverandør, som forsøger at få fat på mig, at man ikke kan ringe op til mit mobilnummer fra hans fastnet telefon.
Jeg bliver noget forbavset - og herefter får jeg én med TDC fastnet til, at gøre et forsøg.SAMME PROBLEM.

Jeg kontakter straks Telia, som fortæller mig at det er TDC som er problemet, og at jeg bare skal få én med TDC fastnet til, at fejlmelde deres telefon, så skal det hele nok ordne sig hurtigt.
Jeg får min "testperson" til dette. MEN uden held. Der er ingen fejl på hans linje, så der er ikke noget at gøre.

Jeg ringer til Telia igen, igen som herefter fortæller mig, at det altså er en PREFIX fejl hos TDC. Desuden kan de fortælle mig, at når A ringer til B, og A ikke kan komme i kontakt med B, ja så er KUN via A's udbyder, at man kan komme videre.
Dette ringer min "testperson", og siger til TDC. Men nej - desværre. TDC er MEGET serviceminded, og fortæller at der altså ikke er noget som helst at gøre fra Deres side af. Det ER kun Telia, som står til ansvar for dette.
Desuden har min "testperson" nu fået en 3. person til, at lave et fastnet-opkald til mig. Det gav samme resultat... INGEN mulighed for, at komme igennem til min mobiltelefon.

NÅ! Jeg ringer til Telia, og fortæller den "flinke dame", at jeg er ked af at det nu er hende det går ud over, men nu er det faktisk 4. gang i dag at jeg kontakter dem uden resultat. Jeg forklarer hende problemet, og hun siger at det er ganske rigtigt. Telia kan INTET gøre. Desværre.
Jeg fortæller hende, at jeg nu har gjort alt hvad der stod i min magt, og jeg kan ikke tage stilling til hvis problem det er, men jeg kan konkludere, at jeg har abonnementer hos Telia, og derfor må det være dem som udbyder, der skal løse dette problem, så jeg kan komme i kontakt med omverdenen. 
Hun mener ikke, at det er ikke hendes problem, og hun kan desværre ikke gøre noget. Hun kan dog sende en fejl-meddelelse til TDC, men hun véd, at de vender tilbage og siger at de ikke kan gøre noget ved det.

 Nååå. Nu er jeg godt og grundigt frustreret. Jeg ringer til TDC endnu en gang - det kunne jo være...
Jeg bliver stillet rundet et par gange hos TDC, og ender blot i deres alm kundeservice.
Jeg fortæller stille og roligt hvad mit problem er. Men, men. Jeg får at vide, at de er meget kede af at de ikke kan hjælpe mig, men det er altså min udbyder/operatør, som skal ordne sagerne. De har ikke mulighed for at hjælpe mig.


HVAD skal jeg dog gøre nu. Jeg kan ringe til Telia for 5. gang idag - men jeg kender svaret.
For cirka 10mdr siden tegnede jeg et par Telia erhvervsabonnementer, og der er naturligvis 12 mdr opsigelse, så jeg kan ikke en gang få mit VIGTIGE telefonnummer over hos TDC.

UANSET HVORDAN OG HVORLEDES, så kan jeg konkludere at nøøøøøj hvor er der RINGE KUNDESERVICE eller mange på samme hos Telia!!!! 

 

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

¨prøvede også engang telia mobil og fastnet. var der i 14 dage og så var det bare UD UD UD, det er simpelhen et l..... fima

jeg sagde til dem jeg ville ud og de ikke fik en eneste rød reje fra mig, uanset hvad de gjorde, de overholdt overhovedet ikke deres forpligtigelser overfor mig,

jeg kom ud

Fra Vedbæk
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg har arbejdet som sælger i en tele forretning kan jeg kun sige at det har jeg oplevet tit, den som udbyder skyder skylden på dem som ringer til dig og siger de har en fejl. og de siger selvfølgelig det modsatte. Har haft flere kunder som frusterert har skiftet selskab, da de forskellige selskab ikke vil tage skylden for en evt fejl. Jeg har kun et råd:

Ring til telia og sig du har dette problem , og at hvis de ikke vil hjælpe dig med at løse det for dig, så opsiger du dit abb.

Så vil jeg formode at de vil hjælpe dig istedet for at tabe dig som kunde, men jo svært at vurdere .

Held og lykke

 

Mvh benjamin

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, deres kundeservice er ualmindelig dårlig hos Telia!
Har både telia stofanet og 2 mobiler hos dem, privat, og har bl.a. haft følgende dårlige oplevelse;

Min datter havde lige fået abbonnement og i juni kom den første regning - den lød på 600 kr!! Det var jeg helt sikker på, hun ikke havde ringet for, så jeg tænkte, jeg ville ringe til kundeservice næste dag. Men næste dag i posten kom der en kreditnota på 300 kr - fint tænkte jeg - de har selv opdaget fejlen.

Så da jeg skulle betale regningen indbetalte jeg selvfølgelig 300 kr - for jeg trak jo bare kreditnotaen fra fakturaen, som man normalt ville gøre.

Da vi så var på sommerferie i Tunesien, fik min datter en sms hvor der stod "de har ikke betalt deres regning - betal inden x antal dage eller tlf bliver lukket". Vi kunne jo ikke rigtig gøre noget fra tunesien, så ventede til jeg kom hjem. Her lå en fin påmindelse + rykker med gebyrer fra telia - på de 300 kr. jeg havde fratrukket i difference.

Så jeg ringer selvøfølgelig til dem og siger, at der må være sket en fejl - men får afvide, at det er absolut ingen fejl.
Jeg skal betale de 600 kr som regningen lød på og så vil beløbet blive trukket fra de næste regninger..
Jeg prøver at forklare den lille pige i den anden ende, at selvfølgelig skal jeg hverken betale et beløb, jeg ikke skylder dem, eller rykkergebyr for et beløb jeg ikke skylder dem.. og da min datter normalt ringer for ca 100 kr i måneden, vil det kunne tage 3 måneder før jeg får mine penge tilbage igen.
Men hun er ikke til at hugge eller stikke i - Sådan er deres procedure og jeg har da virkelig et problem, hvis jeg ikke kan betale mine regninger!
Den lille pige forstår tydeligvis ikke betydningen af ordet kreditnota som jeg må forklare hende og til sidst, skærer jeg ud i pap for hende - hvis jeg nu sender en regning til hende på 300 som hun ikke skylder mig - skal hun så også betale og så kan jeg betale tilbage over 3 måneder?
Det kan hun godt se det uretfærdige i, så hun siger ok til at slette gebyret og det vil fremgå af næste regning.

Næste regning kommer i starten af august - med ekstra rykkergebyr på!
jeg må igennem hele møllen en gang til, denne gang med en anden mindre forstående lille pige som heller ikke ved hvad en kreditnota er..

Og her er jeg så strandet.. Øv, øv øv!!
Så snart min datters abbonement er udløbet finder vi et andet selskab!

Jeg nægter simpelthen at indbetale dem penge jeg ikke skylder, selv om det er et lille beløb!
Og jeg vil absolut ikke betale gebyr for at have undladt at betale dem penge jeg ikke skylder dem!
Så nu er jeg spændt på at se den næste regning.. de får ikke en øre mere end jeg skylder!

PS undskyld jeg lige stjal din tråd der.. skulle have luft :-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 22. Dec 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Telias kundeservice er fuldstændig forfærdelig, uacceptabel og utilstrækkelig. Som nyopstartet virksomhed stod jeg tidligere i år for skud fra diverse sælgere - heriblandt Telia som "havde et godt tilbud", der var bedre end mit gamle.

Det viste sig at abonnementet ikke virkede i udlandet - hvilket jeg havde informeret dem om var vigtigt for mig og min nyetablerede virksomhed. Jeg ringede flere gange til dem - først stille og roligt...

Telia forklarede mig at det stod i kontrakten. Jeg tænkte "OK min fejl"....MEN DET STOD IKKE I KONTRAKTEN!

Jeg ringede op igen (stadig stille og rolig)....og sagde at der godt nok stod noget i anledningen at "klienten er blevet bekendtgjort med og har accepteret vilkårerne". Jeg fortalte at jeg ikke var blevet informeret om noget omkring udlandsdækning. Dertil sagde jeg at der på Telias hjemmeside under mit abonnement stod meget omkring deres samarbejde med udlandet, og at de altid kunne sikre sig deres kunders dækning.

Jeg ringede op igen flere gange (nu mere hidsig!) og fik pludselig af vide at, hvis jeg betalte 2000 kr. ville de lukke min konto op så mit abonnement inkluderede udlandsdækning. Det havde jeg da ikke råd til som nyopstartet. Og Telia var da også så venlige at fortælle mig, at jeg MÅSKE kunne få dem tilbage om 6 mdr. Jamen tak for det, men hvad betyder måske?!? Det ville jeg da gerne vide.

Derfor bad jeg om at blive kontaktet af kundeservicens overordnede.....Jeg fik en sms istedet om, at pga kreditvurdering kunne de ikke give mig udlandsdækning. Hva f...... er nu det?

Nu ringede jeg op (og denne gang meget sur - forklarede dog kundeservice at jeg viste det ikke var deres skyld), jeg ville gerne i kontakt med Telia. Jeg fik at vide at det kunne jeg kun via mail. Nu blev jeg virkelig sur...og jeg var desværre bundet i 12MDR!!!!!

Jeg skrev dog en mail som virkelig var på sit laveste niveau.....men resultatet blev at jeg fik min udlandsdækning og ikke skulle betale 2000 kr.

Men jeg skifter stadig abonnement ligeså jeg ikke er bundet længere…

 

Hilsen meget utilfreds Telia abonnement!!!

Danielle Spogárd

Certificeret Life & Business Coach

Certificeret StressCoach

SpogardExcels www.spogardexcels.dk

Fra Køge
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

SPF:


For cirka 10mdr siden tegnede jeg et par Telia erhvervsabonnementer, og der er naturligvis 12 mdr opsigelse, så jeg kan ikke en gang få mit VIGTIGE telefonnummer over hos TDC.

 

Umiddelbart vil jeg mene at du ikke er bundet af en kontrakt hvis den part ikke længere lever op til sine forpligtelser. Du har købt en ydelse som din modpart ikke kan levere. Det er efter min bedste overbevisning din pligt at meddele, at der er en fejl som du gerne vil have rettet, hvilket du har gjort. Så må modparten bare i gang med at fejlfinde. Den byrde kan ikke pålægges dig. Hvis ikke problemet er løst inden rimelig frist (en rimelig frist er meget kort i erhvervsforhold) så kan du hæve kontranten med argumentet om misligholdelse.

Dette gældet ikke kun teleleverandøre, men generelt i alle gensidige forretningsforhold.

Der kan selvfølgelig være forhold i kontrakten der tager forbehold for visse situationer.

 

Jeg kan forstå at du er kommet ud af forholdet, men andre kan måske bruge dette svar.

 

med venlig hilsen

Kenneth Aastrup

Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Tak for interessen. Åbenbart flere utilfredese Telia kunder.

Nej jeg er ikke kommet ud af kontrakten. Jeg er som sagt ganske frustreret - jeg føler mig i den grad fanget imellem de to parter, og kan intet stille op.
Jeg ER normalt temperamentsfuld af natur ;) men man får lidt erfaring - og dér har jeg efterhånden lært, at med venlighed og tålmodighed kommer man længst. DOG er jeg ved, at nå til et punkt, hvor jeg godt kan blive lidt hidssig - for JA jeg sidder ganske enkelt som lusen imellem dem begge to, og INGEN af dem vil tage ansvar, også selvom jeg prøvede at forklare Telia, at de måtte da hjælpe deres kunde videre i sagen, når nu deres løsning ikke fungerede med, at jeg skulle kontakte TDC.

Jeg fortalte også til Telia om det virkelig var hvad de bød deres kunder - for det var jo aldrig sket hvis jeg havde haft TDC. Og nej - det gav hun mig ret i hos Telia. Såå uanset om det er monopol-agtigt eller ej - ja så føler jeg kun at jeg har én løsning, og det er at skifte over til TDC hvis det er muligt, koste hvad et koste vil. Det er BARE for galt!! 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er desværre en grund til, at Telia igennem flere år har ligget højt på statistikken over antal klager sat i forhold til kundemængden.

Alt erfaring fra venner og bekendte, som har været kunder hos Telia siger, at de virkelig ikke har styr på hverken kundeservice eller billing.

Den der med kreditnotaen, som bliver nævnt tidligere i tråden er en klassiker hos dem. Det samme er regninger med måneder og års forsinkelse, gerne med rigeligt med rykkergebyrer lagt på.

Rent principielt er det virkelig dårlig service overfor sine kunder, at man blot henviser til TDC ved problemer. Det kan godt være, at det er TDC's fejl, men når man er kunde hos Telia, må man forvente, at de på vegne af egne kunder tager fat i problemet hos TDC og får det løst.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SPF

Det lyder jo helt grotæst det du oplever.

Hvis jeg var dig ville jeg omgående kontakte It og Telestyrelsen og høre hvad de mener om sagen! prøv at kontakte erhvervsbladet for at høre om det er en historie de vil skrive om.

http://www.itst.dk/

www.erhvervsbladet.dk

Mvh

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej igen

Du kan jo også prøve at kontakte teleankenævet hvor man kan klage over telefonselskaberne.

www.teleanke.dk 

 

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)