Jeg er selv ret ligeglad med designet. Så længe det vækker troværdighed (hvilket er meget andet end blot designet) så kan jeg ikke mindes en situation hvor et design har stoppet mig i et salg. Jeg må dog give ret i, at mængden af indhold ikke er præsenteret optimalt. Jeg mister overblikket for let på din side...
For mit eget vedkommende, er jeg bestemt i målgruppen. Jeg har tidligere hjulpet kunder med at optimere deres sites og også lidt linkbuilding m.m. For mit vedkommende, ville et her-og-nu-køb være betinget af, at jeg kunne pause abonnementet, stoppe det igen eller noget lignende.
Har du i øvrigt overvejet "mobilabonnement-modellen", altså kun at binde kunderne i en indledende periode og derefter lade dem kunne opsige fra dag til dag? Hvis dit produkt er godt nok, vil du jo kun miste begrænset antal kunder og det indgyder troværdighed samt tvinger jer til kontinuerligt at yde det bedste, hvis kunderne kan smutte let igen. |
Mikkel deMib Svendsen:> men har du overvejet 14 dage/1 måneds "fuld tilfredshed eller pengene tilbage garanti"?
Ja, og det er et godt eksempel på en ting som jeg tror ville få MEGET større betydning for salget end "flot" eller "grimt" design. Vi har bestemt overvejet det, men vi har ikke endnu kunne finde den helt rigtige måde at løse det på. Problemet er, at produktet som helhed er meget svært at teste på 14 dage eller 1 måned. Man kunne så godt vælge at lade folk teste noget af det - f.eks. en enkel kørsel af rapporterne, men så er jeg bare bange for at vi lidt mister den der tre-enighed: Viden, hjælp og support, som er så vigtig for "konceptet" - iøvrigt også det vores målgruppe har brug for. Vi tænker stadig :)
Jeg indrømmer blankt at det er noget tyndere end jeg havde forestillet mig. De (statiske) statistiske rapporter ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal bruge til eller forstår ikke formålet med dem. Jeg har altid tjekket disse tal selv og når jeg gør nogen ting ved sitet følger jeg med i hvordan udviklingen går.
Derimod er guiderne gode og lærerige.
Noget der trikkede mig til at købe var bl.a. værktøjer til at aflure konkurrenters taktikker, men fx GoogSpy og AdWords Spy virker ikke.
Det kan godt ærge mig at jeg ikke vidste disse ting.