Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drop-shipping og told

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg overvejer at oprette en webshop der bruger drop-ship metoden. Jeg har kontaktet diverse producenter, de fleste er placeret uden for EU. Kunderne er derimod både placeret indenfor EU (Danmark, Sverige, Tyskland) og udenfor (Norge).

Er der nogen der kan dele deres erfaringer inden for hvordan jeg takler moms og told? Jeg har søgt forummet, uden det store held. Er der udover moms/told, noget jeg skal være specielt opmærksom på?

Mvh

Frederik

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-M:
Er der udover moms/told, noget jeg skal være specielt opmærksom på?

Det komer jo an på hvad det er for vare du vil importere.

 

MVH

Ravn

Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahh, undskyld. Det er små tasker (stof/læder).

Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen hjælp at hente?

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hander du B2B eller B2C? Hvis det er B2C ville jeg droppe tanken - dine kunder er modtagere af varen og de bliver absolut ikke begejstrede for at skulle betale told, moms og gebyr ved modtagelsen (varen sendes jo direkte til dem). Det bliver helt uigennemsigtigt, hvad den koster, og jeg ville i hvert fald ikke handle sådan et sted - jeg køber gerne (privat) varer i ikke-EU lande, men så ved jeg, at der kommer yderligere udgifter. Det ville jeg ikke forvente med et dansk firma.

Men du bør nok kontakte skat - jeg ved ikke om der er særlige forhold omkring importørregistrering osv., du skal være opmærksom på.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Hvorfor ikke importere varerne først, og sælge herefter?? Derved vil du få indfortoldet dine varer ved importen, og dine kunder skal derfor ikke bekymre sig om dette. Som man også kan læse mellem linierne på en af de andres inlæg, så øger det forbrugerens lyst til at købe varerne hvis de ikke selv skal bekymre sig om dette.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 07:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det en nogle år siden, jeg sidst arbejdede med told og import, men lidt kan jeg huske, du måske kan bruge.

Hvis du bruger et af de betydende kurer/forsendelsfirmaer, så kan de forestå indfortoldningen for dig, inden varen leveres videre til slutkunden. Fordelen er videre, hvis de gør det i eget navn, at du slipper for at være moms- og importørregistreret i de andre lande end Danmark, hvor du har kunder. Alternativet er selvfølgelig, at kunden skal betale told og moms på modtagelsestidspunktet - og det er som en skriver, næppe en særligt befordrende forudsætning.

Din opgave er selvfølgelig, at du skal levne plads til tolden og momsen i den pris, du udbyder.  Normalt farer toldsatsen ikke op og ned, men den er heller ikke fuldstændig statisk.

Med andre ord, prøv at kontakte et kurerfirma, DHL eller tilsvarende og få en snak med dem.  Det bør kunne lade sig gøre - men intet er jo gratis, omend jeg tror kurerløsningen er billigere end, at du skal registreres i alle de lande, du importerer varer til.

Da der er tale om fysiske varer, kan du ikke bruge de særlige regler, hvor du kun registreres i ét EU-land. De regler gælder kun for ydelser.

Vh
Lars

Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 03:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Lars!

Det har vist sig at være den rigtige løsning at kontakte et kurerfirma.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)