Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af mindre hus + udleje af lokale til virksomhed?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 63
Fra  Grafisk Design Fyn Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg lejer i dag et lokale hos en boligudlejer til min virksomhed, men går og overvejer selv at købe et lille byhus som jeg og familien bl.a. vil bruge i ferier, weekender m.m.

Hvis huset har ekstra lokale, er det så muligt at jeg som privatperson (ejer af byhuset) lejer et lokale ud til min egen virksomhed?

Kan/må man dette rent skattemæssigt? Hvis ja, hvad skal man så være ekstra opmærksom på?

På forhånd tak til dem som evt. kan hjælpe mig med et svar.

 

Grafisk Design www.algrafisk.dk

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Er dit firma i selskabsform ?

Hvis ikke vil der nok ikke være nogen grund til at du behøver at leje ud.

 

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 63
Fra  Grafisk Design Fyn Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Skovkjer

 

Tak for dit svar. Mit firma er ikke i selskabsform, - men det vi tænkte på var - om mit firma eksempelvis kunne betale en lejeindtægt på f.eks. 2000,- kr. om måneden til os som privatpersoner, og derved kunne være med til at betale en smule af afdragene på huset. Nu ejer jeg firmaet, - men i princippet kunne jeg leje lokalet i ejendommen ud til en helt anden lille virksomhed. Det er selvfølgelig lidt spekulation, - og ved slet ikke om det kan lade sig gøre.

Grafisk Design www.algrafisk.dk

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er tro jeg ikke der er den store ide i.

På den ene side trækker du 2000 kroner fra i din virksomhed (som jo faktisk er dig selv når den er personlig ejet) så får du en indtægt på 2000kr som du så skal betale skat af ! det går jo lige op, bare med noget ekstra arbejde.

 

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 63
Fra  Grafisk Design Fyn Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det kan jeg godt se. Jeg kører under det som hedder virksomhedsordningen, da jeg i flere år har lejet et andet lille byhus ud. Har virksomhedsordningen noget at sige m.h.t. udregningen.

Grafisk Design www.algrafisk.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)